تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
دوره تخصصی کارشناس مسائل اجتماعی
1399/6/25 سه‌شنبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است دوره تخصصی «کارشناس مسائل اجتماعی» رییس اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دوره تخصصی «کارشناس مسائل اجتماعی» با رویکرد جامعه ‌شناختی حقوقی، اقتصادی و روانشناسی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مجید شجاعی اظهار داشت: در برگزاری این دوره تخصصی، انجمن مددکاران اجتماعی، سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و دادگستری اصفهان همکاری داشته اند.

وی با بیان این که دوره باعث آشنایی طلاب و مبلغان تخصصی با مسائل اساسی و چالش‌های موجود، کشف و تجمیع راهکارها به منظور حل مسائل این حوزه خواهد شد، گفت: هدف از این دوره تعامل علمی طلاب و مبلغان توانمند با اصحاب علم در حوزه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی است.

رییس اداره آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان زمینه همکاری با نهادها و مراکز همسو و افزایش انگیزه برای پرداختن به مسائل بومی با رویکرد دینی را یکی دیگر از اهداف این دوره بیان کرد و عنوان داشت: با توجه به ماهیت مسأله محور دوره، طلاب سطح3 حوزه، دانشجویان و دانش‌آموختگان حوزوی رشته‌های زن و مطالعات خانواده با رویکرد اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و مبلغان تخصصی حوزه خانواده فراخوان و در یک فرایند مصاحبه علمی در قالب یک کلاس گزینش شده اند.

وی تصریح کرد: سرفصل‌های این دوره به صورت کلی، آشنایی با مباحث مربوط به آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی است که به موضوعاتی از قبیل، کلیات، چیستی و چرایی مسائل اجتماعی، رویکردهای نظری به مسائل اجتماعی، پژوهش در مسئله اجتماعی، رویکردهای مداخله محور در حل مسائل اجتماعی، تحلیل جامعه شناختی مسائل اجتماعی دین، مروری بر چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در ایران همچون خانواده، فضای مجازی و رسانه های جمعی، اعتیاد و انحرافات جنسی و... پرداخته می‌شود.

شجاعی عنوان داشت: در راستای اﺗﻘﺎن این ﻣﺒﺎﺣﺚ، بازدیدهای میدانی از مراکز و نهادهای مسئول در حوزه آسیب ها و دعوت از پژوهشگران برای ارائه نتایج پژوهش‌هایشان در قالب یک کارگاه علمی در اولویت است.

وی در پایان گفت: دوره تخصصی «کارشناس مسائل اجتماعی» از اول مرداد ماه آغاز و تا اسفند ماه 1399 و روزهای چهارشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه خواهد داشت و در انتهای این دوره به مخاطبان، مدرک معتبر اعطا خواهد شد.

دانش پژوهان و دیگر طلاب و دانشجویان علاقه مند می توانند از محتوای دوره که در کانال ایتا به نشانی dte.bz/ejte قرار گرفته است، استفاده نمایند.


مشاهده در خبرگزاری شبستان
مشاهده در خبرگزاری رسا
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز





 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 633
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما