منو
اخبار مؤسسه

ناهید قاسم پور، مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
ناهید قاسم پور، مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1399/2/7 يكشنبه مدرسه علمیه مجتهده امین، طلبه خواهر پذیرش می کند مؤسسه مجتهده امین برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای رشته‌های فقه خانواده و کلام اسلامی در مقطع سطح چهار و رشته‌های کلام اسلامی با گرایش امامت و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و تربیت کودک و نوجوان مقطع سطح سه، طلبه می‌پذیرد.
ناهید قاسم‌پور، مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان گفت: از ویژگی‌ها و گرایش‌های فطری انسان، حس حقیقت‌جویی و درک حقایق است و از طرفی انسان قدرت و توانایی شناخت واقعیات را دارد و می‌تواند با کسب علم و دانش نسبت به جهان پیرامون خود شناخت پیدا کند.

وی بیان کرد: آیات و روایات فراوانی نیز درباره ارزش علم‌اندوزی وارد شده که توجه به آنها دریچه‌ای عمیق به سوی معرفت و انگیزه تحصیل علم برای انسان باز می‌کند، در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) در فضیلت علم و علم‌آموزی سخنان زیبایی وجود دارد و خداوند در مواضع فراوانی برتری عالم را نمایان ساخته به عنوان نمونه در  آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرماید: «یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» خداوند کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که علم داده شدند درجاتی بالا برد.

قاسم‌پور در ادامه اشاره کرد: روایتی از وجود مبارک نبی‌اکرم «صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که به ابوذر فرمودند« یک ساعت با اهل علم نشستن از هزار رکعت نماز در هزار شب با ارزش‌تر است.»

وی افزود: همچنین ضرورت یادگیری معارف دینی و تحصیل بانوان، بارها از سوی رهبر انقلاب اسلامی (حفظه الله) مورد تاکید و تشویق قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت، البته علمی با ارزش است که همراه با ایمان و معرفت بندگی بوده و در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد و از آنجایی که بانوان در اجتماع کوچک خانواده و جامعه اسلامی نقش به سزایی را در تعلیم و تربیت افراد ایفا کرده و دارای جایگاه ویژه‌ای هستند؛ تحصیل علوم دینی و معارف اسلامی، در حوزه‌های علمیه خواهران برای پیشبرد این اهداف و داشتن جامعه‌ای سالم، بسیار مؤثر است و مسلماً موجب سازندگی و پیشرفت بانوان در وظایف و مسئولیت‌های محوله در زندگی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  ادامه داد: این مؤسسه با شرایط و ظرفیت‌های مناسب و با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، فرصت طلایی را فراهم آورده تا طلاب بتوانند در فضای مناسب، از اساتید مجرب با سوابق علمی بسیار والا، در جهت ارتقاء و پیشرفت علمی و فرهنگی، برای تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

قاسم‌ پور ادامه داد: زمان ثبت نام از اول تا ۳۱ اردیبهشت می‌باشد و متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش و ثبت نام، می‌توانند با دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، به پایگاه اینترنتی مدیریت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.Paziresh.whc.ir مراجعه  و یا به صورت حضوری به واحد آموزش مؤسسه مجتهده امین واقع در اصفهان، خیابان ملک شمالی، بن بست طرفه (شماره۲) مراجعه کنند.

وی در پایان عنوان کرد: این مؤسسه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای رشته‌های فقه خانواده و کلام اسلامی در مقطع سطح چهار و رشته‌های کلام اسلامی با گرایش امامت و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و تربیت کودک و نوجوان مقطع سطح سه، طلبه می‌پذیرد. آزمون ورودی مقاطع تکمیلی پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد و زمان دقیق آزمون در آینده به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاهده در خبرگزاری حوزه

 


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 491
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما