منو
اخبار مؤسسه

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهان، سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1399/1/22 جمعه ظهور حضرت حجت در گرو ظهور ما است حضرت مهدی (عج) منتظر ظهور و گشایش جامعه اسلامی و انسانی است و آنکه باید ظهور کند و استعداد و قابلیت استقرار حکومت مهدوی را نشان دهد تا بر حضرت نیز حجت تمام شود و ظهور کنند، ما هستیم.
به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت در جشنی که به این مناسبت به صورت مجازی با حضور پرسنل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و جمعی از طلاب و اساتید برگزارشد، اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) منتظر ظهور و گشایش جامعه اسلامی و انسانی است و آنکه باید ظهور کند و استعداد و قابلیت استقرار حکومت مهدوی را نشان دهد تا بر حضرت نیز حجت تمام شود و ظهور کنند، ما هستیم.

رییس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با اشاره به آیه شریفه «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» عنوان کرد: سنت ها و قانون های اجتماعی حاکم بر زندگی انسان ها که در قرآن از آن ها یاد شده و ثابت و تغییر ناپذیر است و از جمله این آیه شریفه، همگی حاکی از آن است که یک نظام هوشمند بر جوامع انسانی حاکم است.

وی ادامه داد: این نظام یک نظام علی و معلولی  و تحت تاثیر اراده جمعی انسان ها است و تا اراده جمعی انسان ها بر تغییر تعلق نگیرد، شاهد هیچ تحولی در جوامع نخواهیم بود.

حجت الاسلام صافی اصفهانی در ادامه به بیان این واقعیت در ادبیات ایران اشاره کرد و خاطرنشان شد: حکمای شعر و ادب ایران از دیرباز توجه ما را به اینکه منتطر واقعی امام زمان چه کسی است و ظهور و بروز و اعلام نیاز به حکومت مهدوی در واقع  باید از سوی ما سر زند، جلب کرده اند.

رییس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) افزود: اشعاری از قبیل اینکه «گفتم که روی ماهت از من چرا نهان است، گفتا تو خود حجابی ور نه رخم عیان است» یا اشعاری از قبیل «جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی، غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد» نشان دهنده ویژگی های فرد منتظر در کلام شعرای شعر فارسی است.

صافی اصفهانی خاطرنشان شد: حضرت مهدی(عج) در فرازی از نامه ای تاریخی و ماندگار به جناب شیخ مفید فرموده اند «آنچه ما را از مردم محبوس کرده است رفتارهای دور از جامعه ی مستعد قیام مهدوی است» این جمله عجیب و تکان دهنده از انتطاری طولانی در حضرت برای تغییر در رفتارهای ما و در نتیجه ظهور موعود او، حکایت دارد و از این واقعیت تلخ پرده بر می دارد که آنکه غایب است و مانع ظهور آن حضرت، در واقع خود ما هستیم.

این استاد حوزه علمیه اصفهان به فراز پایانی مناجات امیرمومنان در دعای کمیل اشاره کرد و گفت: البته به ویژه در این وانفسای بحران کرونا و نقصان اموال و انفس و ثمرات که می تواند آزمایش و ابتلاء پروردگار برای سنجش رفتارهای مردم باشد، از دعا نباید غافل شد و با تمام باور و اعتقاد خود باید به درگاه پروردگار متعال برای بارش نعمت ظهور و فرج و گشایش امور و دفع نقمت ها و رنج ها و نقصان ها، توسل جست.


مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 275
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما