منو
اخبار مؤسسه

خانم قاسم پور، مدیر مدرسه علمیه خواهران مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
خانم قاسم پور، مدیر مدرسه علمیه خواهران مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/7/6 شنبه عمل به قرآن برترین راهکار مهجوریت زدایی از این کتاب آسمانی است مدیر مدرسه علمیه خواهران مجتهده امین وابسته به دفترتبلیغات اسلامی اصفهان گفت: عمل به قرآن کریم برترین راهکار مهجوریت زدایی از این کتاب آسمانی است، قرآن باید در متن زندگی مردم قرآن بگیرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ناهید قاسم پور در گفت و گویی با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی بشری اظهار کرد: قرآن برای جامعه بشری ظرفیت جهان شمولی دارد؛ آیات نورانی قرآن همه انسان‌ها را به سوی محور وحدت و حقانیت دعوت کرده است، خطاب آیات قرآن مربوط به افراد یا قوم خاصی نیست، رسالت دین و قرآن، متوازن کردن و متعادل کردن رفتار بشری است و اصلی ترین نقش را در سعادت بشری دارد.
وی با بیان اینکه قرآن مایه عزت و چراغ هدایت بشر است، ادامه داد: آنچه امروز بشریت بدان نیازمند و برای رسید به آسایش و آرامش بدان محتاج است، می‌تواند با تدبر در آیات قرآن و عمل به دستورات و فرامین آن به دست آورد، این امر زمانی اتفاق می‌افتد که قرآن در متن زندگی بشریت قرار گرفته و محور همه فعالیت‌ها شود.

تفکر در قرآن مرحله کمال حفظ و قرائت قرآن است
مدیر مدرسه علمیه خواهران مجتهده امین با بیان اینکه خداوند در جای جای قرآن از نعمت‌های خود یاد کرده و دعوت می‌کند که بندگان در آن تفکر کنند، تصریح کرد: تفکر معنای وسیعی دارد که در آن انسان به عواقب و آثار و علل و اسباب پدیده‌ها دقت دارد، آنچه خداوند در قرآن کریم از بندگانش می‌خواهد این است که تفکر کنند و در حقیقت مرحله کمال و حفظ قرائت قرآن، تفکر در آیات الهی است.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که تلاوت کنندگان واقعی کسانی هستند قرآن را تلاوت می‌کنند و در آن تفقه و تأمل کنند، اظهار کرد: پس تلاوت کنندگان حقیقی باید مراحل سه گانه قرائت، تأمل و عمل کردن به قرآن کریم را در نظر داشته باشند.
قاسم پور با اشاره به مهجوریت زدایی از قرآن کریم در عصر کنونی تصریح کرد: خداوند در آیه 155 سوره مبارکه انعام می‌فرماید «این کتابی است که نازل کردیم و مبارک است؛ پس از آن تبعیت کنید.» بر این اساس قرآن کریم راهکار مهجوریت زدایی را تبعیت و عمل به قرآن کریم دانسته و به عنوان یک دستور پیام می‌دهد که قرآن باید در متن زندگی مردم قرار بگیرد و همه باید فرامین و دستوراتش را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار بگیرند.

معرفت به قرآن باعث انس با قرآن می‌شود
وی عنوان کرد: از جمله راهکارهای کاربردی برای روی آوردن مردم به خصوص نسل جوان به قرآن کریم، معرفت‌زایی نسبت به این کتاب الهی است.به دلیل اینکه معرفت منشاء ایجاد محبت و محبت عامل شوق و انگیزه وانس و در نتیجه عمل به قرآن می شود.
مدیر مدرسه علمیه خواهران مجتهده امین گفت: انتظار می رود همه دستگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی به خصوص حوزه های علمیه، نقش موثری در این  زمینه ایفا کرده و جذابیت های قرآن را در قالب هنری به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی موجب تشویق جوانان و نوجوانان برای یادگیری مفاهیم قرآنی نیز می‌شود، گفت:‌هر مفهوم دارای یک قالب است، به عبارتی هر چیزی یک پوسته و ظاهر و یک هسته و باطن دارد و برگزاری مسابقات قرآن و ایجاد و شور انگیزه شرکت در مسابقات قرآن، برای رسیدن به اهداف برگزاری همچون عمل به قرآن است.
قاسم پور شرکت در مسابقات قرآنی را شیوه ای مقطعی برای رسیدن به شیوه آرمانی دانست، تصریح کرد: از راه های مانوس کردن و ایجاد انگیزه بین جوانان و نوجوانان توجه به روحیه زیباگرایی و تنوع پذیری این قشر است که استفاده از قالب های هنری می تواند این حس خوب را به آنها انتقال دهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش کار در زمینه قرآن، لازم است همه دستگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی، حوزه های علمیه، قرآن پژوهان و جامعه هنری بیش از پیش برای رساندن مفاهیم و جذابیت ها و  قابلیت های قرآن، با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

مشاهده در خبرگزاری رسا
مشاهده در خبرگزاری بسیج


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 512
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما