منو
اخبار مؤسسه

ناهید قاسم پور، مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
ناهید قاسم پور، مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/3/21 سه‌شنبه همزمان با سالروز ارتحال بانو مجتهده امین برگزار می شود؛ مجمع عمومی فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با حضور طلاب و اساتید مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین، در سالروز ارتحال بانو مجتهده امین، مجمع عمومی فارغ التحصیلان این مؤسسه برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خانم قاسم پور، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با اعلام این خبر گفت: در تاریخ اسلام همواره زنان شایسته و متعهدی وجود داشته ‌اند که در عرصه‌ های مختلف با تأسی به شیوه و منش حضرت زهرا سلام الله علیها، منشأ آثار و برکات فراوانی بوده ‌اند.

وی افزود: از افتخارات زنان ايران و اسلام، بانو حاجيه خانم نصرت ‏السادات امين ملقّب به بانوى ايرانى که به نقل از کتاب «شجره طیبه»، تألیف سید مصلح الدین مهدوی موسوی اصفهانی، نسب پاک ایشان  با سی واسطه به امام علی علیه السلام می رسد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین اذعان داشت: این بانوی اندیشمند و عارف با پشتکار و تلاشی بی نظیر به تحصیل علم و عرفان می پردازد و با وجود مشکلات متعدد حاکم درآن زمان، در سن چهل سالگی تسلط علمی ایشان مورد تأیید علماء و مراجع تقلید وقت قرار گرفته و اجازه روایت و اجتهاد دریافت می کند و در ادامه آیت الله مرعشی نجفی، علامه امینی و دیگرانی از او اجازه روایت دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سیده نصرت بیگم امین معروف به بانو امین، صاحب تفسیر مخزن العرفان، فقیه، عارف و مفسر شیعی است و آثار متعددی با نام بانوی ایرانی از سوی ایشان منتشر شده است.

خانم قاسم پور تصریح کرد: از شاخصه های اخلاقی بانو امین که باعث قرب ایشان به حضرت حق شد می توان به خلوص و تقوي و معنويت و تهذيب روح و مجاهده با نفس و توجه به كمال و ثبات قدم و استقامت و تحمل شدايد و سختی ها اشاره کرد که همواره در كارها به خدا توكل می‌كرد و سبک زندگی ایشان، منطبق بر قرآن كریم و سنت نبوی(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و سیره معصومین(علیهم ‌السلام) بود.

وی در ادامه به سخنی از مقام معظم رهبری درباره ی این بانوی بزرگوار اشاره کرد که ایشان می فرمایند: «تجلیل از این بانوی اصفهانی و ارائه شخصیت عرفانی و فقهی و فلسفی برجسته ایشان در جهت احیای ارزش های اسلامی زنان، کاری سودمند به نظر می رسد.»

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: به همین مناسبت دانش آموختگان و طلاب مکتب مجتهده امین، در موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین در سالروز عروج ربانی و ملکوتی حاجیه خانم امین، مجمع عمومی فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین به همراه مراسم یادبودی را روز چهارشنبه 22 خرداد 1398 در این سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ برگزار می کند.

وی با بیان این که در این جلسه با بررسی اجمالی در آثار ایشان، منقبت علمی و عرفانی حاج خانم امین بازگو خواهد شد، افزود: روز پنجشنبه 23 خرداد از ساعت 9 صبح، مراسم اهدای تاج گل توسط کادر و طلاب این مؤسسه بر سر مزار سراسر نورانی ایشان با حضور سرکار خانم قلمکاریان از شاگردان برجسته ایشان برگزار خواهد شد.

خانم قاسم پور در پایان ابراز امیدواری کرد که مطالعه و بررسی دقیق در زندگی عالمانی همچون حاجیه خانم امین، چراغ راه سعادت و خوشبختی و موفقیت در سیر  علمی و عرفانی طلاب در نهاد خانه و خانواده آنان قرار بگیرد.

بانو مجتهده امین ۳۰  خرداد ۱۲۷۴ هجری شمسی در اواخر سلطنت ناصر الدین شاه در اصفهان متولد و روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۶۲ هجری شمسی برابر با یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ هجری قمری در شهر اصفهان درگذشت و در تخت فولاد به خاک سپرده شد.


مشاهده در خبرگزاری حوزه




 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 418
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما