منو
اخبار مؤسسه

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی، سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی، سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین
1398/2/17 سه‌شنبه معجزه همه پیامبران، از جنس هنر بوده است سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین گفت: جشنواره هنری امین با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید مقام معظم رهبری به موضوعات فرهنگی و هنری در بیانیه گام دوم انقلاب و خوش درخشیدن بانوان طلبه در دستاوردهای فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری امین برگزار شد، در این برنامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(علیه السلام) اظهار داشت: معجزه تمام انبیا الهی از جنس هنر بوده است.

وی افزود: این فرمایش امام رضا(علیه السلام) به دو منظور بوده، نخست اینکه بر اساس هنر زمانه دین و شریعت را ترویج بدهند و دوم اینکه هنر زمانه را از بیراهه‌ها به مسیر ارزش‌ها سوق بدهند و این فوق‌العاده ارزشمند است.

سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با بیان اینکه امام رضا(علیه السلام) جملات بسیاری در این باره فرموده‌اند، گفت: به عنوان مثال حضرت موسی(علیه السلام) در عصر هنرمندان شعبد‌ه‌باز و تردست ظهور می‌کند و معجزه خودش را در همین جنس با تبدیل عصا به اژدها نشان می‌دهد یا حضرت عیسی(علیه السلام) در عصر طبابت ظهور می‌کند و معجزه‌اش زنده کردن مرده یا به پرواز درآمدن پرنده گلی است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمودند پیامبر اسلام(ص) در عصری ظهور کردند که عصر شعر و ادب و سخنوری است و لذا ایشان معجزه خودشان را از جنس سخن و بیان فصیح انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی ادامه داد: جشنواره هنری در حوزه‌های علمیه خواهران برای نخستین بار است که در سطح کشور برگزار می‌شود، جشنواره هنر آسمانی در حوزه علمیه قم تا کنون 6 بار برگزار شده که بیشترین تمرکز بر روی برادران حوزوی بوده و یک جشنواره هم دو سال پیش در حوزه علمیه اصفهان و حوزه علمیه خراسان برگزار شد که در هر سه جشنواره تمرکز روی طلاب برادر بوده  است.

وی با اشاره به نخستین جشنواره هنری ویژه خواهران حوزوی، اظهار داشت: این جشنواره به صورت قالبی و موضوعی با فرمت هنرهای ادبی، تصویری، تجسمی و شفاهی و بخش ویژه زندگی مجتهده بانو امین برگزار شد.

سرپرست موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اصفهانی خاطرنشان کرد: بیش از 800 اثر ظرف مدت دو یا سه ماه به این جشنواره ارسال شد که حاوی پیام‌هایی است که حکایت از  غفلت مسئولان امر از این ظرفیت تاثیرگذار است و شور زیادی در مسیر ادامه راه مسئولان فرهنگی حوزه‌های علمیه برای جبران گذشته ایجاد کرد.

وی افزود: موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با مشارکت  و حمایت معنوی مرکز حوزه‌های علمیه خواهران این پرچم را برافراشته و اکنون باید کاری کرد که این پرچم با افتتاح این جشنواره با تقدیر از صاحبان برگزیده بر زمین نماند و ما این پرچم را تحویل رئیس حوزه علمیه خواهران اصفهان می‌دهیم تا ایشان همه ساله یا دو سالانه این جشنواره هنری را تداوم ببخشند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی اصفهانی با بیان اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، الهام بخش ما برای کلید خوردن این حرکت بود، گفت: یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران است و چه خوب که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد را از یک زاویه فرهنگی و هنری دیگر به جامعه و دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی وارد راه شدیم دو انگیزه دیگر هم اضافه شد، در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکیداتی در عرصه فرهنگ و هنر داشتند، دومین انگیزه ما برای تکرار این حرکت ارزشمند شد و امسال هم که سال رونق تولید نام‌گذاری شد، دیدیم خواهران حوزوی هم در عرصه تولیدات فرهنگی خوش درخشیدند، باعث یک نکته نوید بخش برای ادامه این راه شد و چهارمین انگیزه ما فرمایش مقام معظم رهبری بود که فرمودند در برابر آرایش جنگی همه جانبه دشمن از جمله عرصه‌های فرهنگی، هنری و مجازی باید آرایش جنگی کرد و لذا به نظر رسید این آرایش جنگی، باید همچون انبیا الهی با زبان هنرهای رایج و جذاب به معرفی دین بپردازد و به مسیر ارزش‌ها هدایت کند.


 




برای مشاهده انعکاس خبری و همه تصاویر اینجا کلیک کنید.


 




 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 343
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما