منو
اخبار مؤسسه

FATF
1398/1/19 دوشنبه اهداف FATF در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین تشریح شد نشست سیاسی با موضوع FATF با حضور طلاب خواهر در موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه، مریم بدیعی، کارشناس سیاسی در جمع طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان به تشریح معنای واژه FATF پرداخت و گفت: FATF قرارداد و معاهده نیست بلکه یک سازمان بین دولتی است(گروه ویژه اقدام مالی) و هدف از ایجاد این گروه در ابتدای امر بررسی وضعیت قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مختلف مالی بوده تا مشخص شود که کجا میتوان سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: این قرارداد در ابتدا بین کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، ایالات متحده و ژاپن نوشته شد و به جهان اعلام کردند برای مبارزه با پولشویی است ولی بعد از حادثه 11 سپتامبر عنوان مبارزه با تامین مالی تروریسم هم اضافه شد و پس از گذشت مدتی که دیدند کشورها گزارش نمی دهند عنوان مبارزه با تامین مالی سلاح های کشتار جمعی را هم اضافه کردند.

کارشناس سیاسی یادآور شد: پولشویی یعنی تامین پول و درآمد با منشا غیر قانونی و خلاف. آنها مدعی اجرای مبارزه با پولشویی هستند در حالی که ایتالیا و آمریکا رهبران پولشویی هستند. چنانچه هیلاری کلینتون در تبلیغات ریاست جمهوری به ترامپ می گوید: تو سالهاست یک دلار مالیات ندادی با سند سازی که داشتید و یا اینکه مدعی مبارزه با تروریسم هستند با اینکه فرانسه شهرکی برای منافقین تهیه کرده و تامین امکانات دارد.

وی افزود: از طرفی می بینیم حضور داعش در سوریه و عراق، آمریکا را بر آن می دارد که گروهی برای مبارزه با داعش تشکیل دهد اما ایران با نظر رهبری در این گروه شرکت نکرده و با نفوذ در قسمت پهبادی آمریکا اثبات می کند که اگر آمریکا به دنبال از بین بردن داعش است به راحتی برایش امکان پذیر بود در حالی که مهمترین نقش را آمریکا در به وجود آوردن داعش ایفا کرده است.

بدیعی ادامه داد: آنها از طریق FATF ایران و کره شمالی را عضو لیست سیاه نموده و به بقیه کشورها اعلام کردند با ایران اقدامات مقابله ای داشته باشند.

وی گفت: معنایی که آنها از تروریسم دارند با آنچه مد نظر ماست، متفاوت است چنانچه آنها افرادی همچون محسن رضایی، رحیم صفوی، قاسم سلیمانی و... و نهادهایی چون سپاه پاسداران، دانشگاه مالک اشتر نیروی قدس و وزارت دفاع را تحریم کردند.

کارشناس سیاسی در پایان گفت: دولت و مجلس در تصویب این موضوع همسو بوده اند اما با ایرادات شورای نگهبان نسبت به CFT و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شده و در آنجا ایراداتی نسبت به آن مطرح شد که هنوز تصویب نهایی نشده است.


مشاهده در خبرگزاری حوزه



 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 316
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما