منو
اخبار مؤسسه

بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
1397/12/27 دوشنبه بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان طلاب خواهر در یک بازدید تخصصی و با هدف آشنایی با زنان آسیب دیده، از زندان زنان اصفهان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، این بازدید به عنوان یک بازدید تخصصی برای پرسنل و طلاب گروه مطالعات اسلامی زنان موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  برنامه ریزی شده بود تا مشاهدات طلاب از این گونه فضاها و بررسی آنها به یک پژوهش میدانی تبدیل شود.

این بازدید با نگرش استعدادیابی و شکوفایی استعداد طلاب در ارائه خدمات و همچنین ایجاد انگیزه در میان طلاب در مواجهه با چنین آسیب ها و درک جرایم موجود در جامعه صورت گرفت. 

«محمود فعلی» سرپرست زندان نسوان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: در سال 1393 زندان نسوان از زندان مرکزی واقع در دستگرد جدا شد، البته در بقیه استان ها زندان زنان و مردان جداسازی نشده است.

وی با تشریح فعالیت هایی که مددجویان باید انجام دهند افزود: برنامه ها از ساعت 7 صبح با ورزش صبحگاهی الزامی شروع و از ساعت 7:30 الی 8:20  برنامه های قرآنی برنامه ریزی شده و مطالعه از دیگر فعالیت های روزانه می باشد.

سرپرست زندان نسوان اصفهان اظهار داشت: از ساعت 8:30  کارگاه های صنایع دستی مینا کاری، فیروزه کوبی، خیاطی و قالیبافی در زندان فعالیت خود را آغاز می کنند و مددجویان علاوه بر یادگیری حرفه در قبال فعالیت خود دستمزد دریافت می کنند. 

وی با بیان این که نماز یومیه به صورت منظم و به جماعت برگزار می شود، ادامه داد: سه نفر مبلغ، احکام، عقاید، مهدویت و شیطان شناسی را به زندانیان آموزش می دهند. 

مریم روحانی، مسئول فرهنگی زندان نسوان اظهار داشت: برنامه های ما در زمینه آموزش، تربیت بدنی و هنری است که مددجویان با امکانات کم برنامه های خود را اجرا و فرصت تحصیل از مقطع نهضت تا دانشگاه برای آنها فراهم است.

وی یکی از برنامه های زندان را آموزش حفظ قرآن کریم بیان کرد و گفت: مددجویان در صورتی که یک جزء قرآن کریم را حفظ کنند از مرخصی تشویقی بهره مند خواهند شد و از دیگر امکانات وجود مهدکودک برای فرزندان مددجویان است که توسط خیرین اداره می شود.

مسئول فرهنگی زندان نسوان بیشترین عامل جرایم را مواد مخدر، سرقت و قتل عمد بیان کرد و گفت: مشاوره هایی که برای مددجویان انجام می شود در این زمینه های می باشد و همچنین مهارت نه گفتن به بقیه جرایم، به مددجویان آموزش داده می شود.


مشاهده در خبرگزاری شبستان




 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 6130
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما