منو
اخبار مؤسسه

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1397/9/25 يكشنبه حجت الاسلام و المسلمین صافی: از وظایف اصلی مدیران مدارس علمیه، جلوگیری از انحراف و هرج و مرج در مطالعات و نظام فکری طلاب است رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) گفت: مدیر یک مدرسه علمیه باید نظام فکری طلاب خود را هدایت و صیانت کند و نگذارد طلاب در آموزش های خود دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شوند یا به این سو و آن سو بغلطند و از راه های پرخطر و کمینگاه های گرگان و دشمنان حوزه انقلابی، سر درآورند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی، در افتتاحیه دوره مهارت افزایی مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی طلاب خواهر استان اصفهان که با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام در تحف العقول ابن شعبه حرّانی اشاره کرد و گفت: وقتی یکی از شیعیان امام عسکری علیه السلام در مورد اختلاف مدیران و کارگزاران جامعه شیعی به امام نامه می نویسد و از آن حضرت راهکار می طلبد، امام عسکری علیه السلام در پاسخ می فرمایند: «فدَع من ذهب یمینا  و شمالا فان الرَّاعی اذا أراد ان یَجمع غنمَه یجمعُها بأهون سعی و ایاک و الاذاعه و طلبَ الرئاسه فانَّهما یدعُوان الی الهَلَکه».

وی افزود: امام در این حدیث شریف به سه مهارت و اصل مهم در مدیریت اشاره فرموده اند که مهمترینش این است که مراقب باش افرادی که تحت قیمومیت تو هستند از راه مستقیم و هدف ترسیم شده ای که همه باید به سوی آن گام بردارند، به چپ و راست نلغزند و از تفرّق و تشتّت آن ها جلوگیری کن.

حجت الاسلام صافی ادامه داد: تشبیه زیبای امام این است که همچون چوپانی که اجازه انحراف به چپ و راست را به گوسفندان خود نمی دهد وآنها را در یک مسیر، مجتمَع و در حول یک محور متمرکز می سازد، مدیر یک مدرسه علمیه نیز باید نظام فکری طلاب خود را در یک راستا و افق مهم هدایت کند و نگذارد طلاب عزیز در آموزش های خود دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شوند یا  به این سو و آن سو بغلطند و از راه های پرخطر و کمینگاه های گرگان و دشمنان سر درآورند. 

وی اظهار داشت: دو اصل مهم دیگر در مدیریت موفق که امام عسکری علیه السلام در این روایت شریف بر آن تاکید دارند یکی راز نگهداری و سعه صدر و بزرگ منشی  شما نسبت به طلاب و افراد زیر مجموعه و دیگری پرهیز شما از داشتن خوی ریاست طلبی است. رفتار شما قبل از ریاست و بعد از آن باید یکسان باشد و هیچ گونه خوی ریاست مآبانه در شما نباشد، چرا که به تعبیر امام این دو ویژگی انسان را به سوی هلاکت می کشاند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) به معرفی دوره مزبور پرداخت و گفت: این دوره شامل 13 سرفصل آموزشی از قبیل اصول و مدیریت برنامه ریزی، آینده پژوهی حوزه های علمیه، ارتباط موثر با طلاب نسل جدید، جریان شناسی فرهنگی، خلاقیت و نو آوری و... می باشد.

وی به کیفیت برگزاری دوره مزبور پرداخت و گفت: این دوره که توسط معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و به منظور افزایش مهارت های مدیران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام صافی در پایان گفت: إن شاء الله از روز یکشنبه 25 آذر و به صورت یک روز در هفته آغاز می شود و 19 اسفندماه 97 خاتمه خواهد یافت و در پایان دوره از مطالب ارائه شده آزمون برگزار می شود و گواهینامه اعطا خواهد شد.  در این دوره سعی شده است که از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و مطالب به روز و جدید در زمینه های مختلف از جمله آشنایی با ابعاد مختلف فضای مجازی و چگونگی بهره گیری هرچه بیشتر از این فضای مهم و اثرگذار، استفاده شود.






 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 71
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما