منو
اخبار مؤسسه

خانم ناهید قاسم پور، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
خانم ناهید قاسم پور، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1397/8/13 يكشنبه مدیر مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین مطرح کرد؛ الگو برداری از حضرت زینب برای رهایی جامعه از اسارت فرهنگی مدیر مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و عظمت شخصیت ایشان، گفت: بانوان جامعه امروز برای رهایی از اسارت فرهنگ بیگانه راهی جز الگوبرداری از زندگی حضرت زینب(س) ندارند.
به گزارش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ناهید قاسم‌پور مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفتگویی با بیان اینکه نخستین مسأله‌ای که در ارتباط با اربعین جلب توجه می‌کند مفهوم واژگانی آن است. گفت: عدد چهل، مرز کمال است. مفهوم اربعین، مفهوم کمال است، هر چه به قله برسد اربعین می‌شود.

وی در ادامه افزود: اربعین به ما می‌آموزد باید در مسیر کمال، ارزش‌ها و آرمان‌های دینی را گُم نکنیم. اربعین به ما می‌آموزد باید تأمل کرد که قاتلان حضرت سیدالشهداء «علیه السلام» کافران و مشرکان نبودند بلکه مسلمان نماهایی بودند که در آن زمان اوضاع و شرایط را نشناخته و دچار جهل و غفلت شده بودند.


مدیریت بحران و صبر بر مصائب از دستاوردهای حضرت زینب(س)

مدیر مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین با اشاره به ویژگی های آموزه‌های اربعین، تصریح کرد: اربعین یادآور دستاوردهایی است که حضرت زینب(س) در هر زمانی  برای افراد جامعه به خصوص برای بانوان دارد. بررسی ابعاد زندگی سراسر افتخار و حماسی حضرت زینب(س) نشانه روشنگری، صبر، استقامت، صلابت، شناخت و پذیرش مسئولیت‌ها است.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: از برجسته‌ترین دستاوردهایی که ایشان، به منصه ظهور گذاشتند مدیریت بحران در اوضاع و شرایط سخت مصیبت و اسارت بود به طوری که وقتی ابن‌زیاد می‌گوید: کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟ آن جمله‌ی تاریخی «ما رأیت الّا جمیلا» را پاسخ می‌دهد که از خداوند درباره برادرم جز نیکویی و احسان ندیدم.

وی با تأکید بر ابعاد مختلف و اثرگذاری تاریخی واقعه کربلا، اظهار کرد: بی دلیل نیست که آنتوان بارا نویسنده مسیحی مسلک سوری می‌گوید دلیل این که 25 سال طول کشید تا من کتاب «زینب صرخة اکملت مسیرة» را بنویسم این بود که بیش از 10 بار این کتاب را نوشتم ولی هر بار که به منابع رجوع کردم معانی جدیدتری درباره حضرت زینب(س) یافتم و دوباره آن را نوشتم.


الگو برداری از حضرت زینب برای رهایی جامعه از از اسارت فرهنگی

مدیر مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین در ادامه افزود: بانوان جامعه امروز برای رهایی از اسارت فرهنگ بیگانه راهی جز الگوبرداری از زندگی حضرت زینب(س) ندارند. بانویی که اسارتش درخشش حضور فعال زن در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و در هم شکستن اهداف ننگین جریان حاکم بر آن جامعه بود.

وی در پایان عنوان کرد: حضرت زینب(س) اسطوره‌ای بود که در شرایط سخت اسارت نیز از وظیفه تربیت اطفال غفلت نکرد و وقتی به اهل بیت صدقه دادند فرمود: «انّ الصدقة علینا حرام» اربعین ایفای نقش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عبادی حضرت زینب (س) است، بنابراین فلسفه اربعین، بزرگداشت تجدید میثاق با ارزش‌ها و کمالات معنوی با حضرت زینب «سلام الله علیها» است.که امید است بانوان و به خصوص طلاب حوزات علمیه به عنوان الگوهای انقلابی و مذهبی متعدانه ایفای نقش کنند.



مشاهده خبر در خبرگزاری رسا






 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 386
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما