كتاب «روشنفكري حوزوي، ديدگاه­ها، مولفه‌ها و سنجه‌ها» منتشر شد


همت و تلاش همكاران محترم دفتر تبليغات اسلامي در آستانه و در ايام سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري، نشان از غناي فرهنگ ولايت­مداري در اين مجموعه وزين دارد. اين تلاش­ها كه در ابعاد مختلف علمي، اطلاع­رساني و حتي اجرايي صورت گرفت آثار درخوري را در پي داشت. فرآوري، تدوين و انتشار تعدادي كتاب و ويژه نامه در موضوعات مختلف از جمله اين تلاش­هاي ارزشمند بود. از جمله كتاب­هاي منتشره، كتاب «روشنفكري حوزوي، ديدگاه­ها، مولفه‌ها و سنجه‌ها» بود.

مهندس محمد رضا بهمني مدير كل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه فناوري اطلاعات با بيان اين خبر اظهار داشت اين كتاب در راستاي تببين سخنان تاريخي و حيات‌بخش مقام معظم رهبري در سال 1384، كه در جمع اعضاي هيات امناء و مديران دفترتبليغات اسلامي ايراد گرديد تدوين و منتشر شده است. وي اضافه كرد، در پي ديدار مذكور و با هدف نهادينه‌سازي ادبيات روشنفكري حوزوي و ايجاد اشتراك مفهومي در دفتر تبليغات اسلامي و محيط پيراموني آن، كميته ويژه‏اي با مسئوليت حجت‏الاسلام والمسلمين آقاي سيدعباس صالحي تشكيل و موضوع را مورد مطالعه و بررسي قرار داد. اگرچه محور فعاليت­هاي  اين كميته در سال 1384 و 1385، دستيابي به مولفه‏ها و سنجه‏هاي تحول مأموريتي و سازماني معطوف به خصوصيات روشنفكري مورد نظر مقام معظم رهبري در دفتر تبليغات اسلامي بود،  اما بخشي از نتايج مطالعات و فعاليتهاي كميته مذكور (شامل شناسايي و طبقه­بندي ديدگاه‏هاي حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبري، شهيد مطهري و شهيد بهشتي در موضوع روشنفكري و تحول حوزه و نيز مولفه‏ها و سنجه‏هاي روشنفكري حوزوي)، از سوي دفتر برنامه ريزي، در قالب اين كتاب، تدوين و در آستانه سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري به شهر دانش و فرهنگ و حوزه علميه قم، تقديم جامعه حوزوي و دانشگاهي گرديد.

اين كتاب 136 صفحه‌ايي در تيراژ1400 نسخه و به قيمت 2000 تومان توسط اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر و عرضه شده است.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
 

 

 

 

Guest (PortalGuest)

دفتر برنامه ريزي و توسعه فناوري
مجری سایت : شرکت سیگما