به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت برگزار شد؛

جلسه پیشنهادسازی پروژه اخلاق ورزشی

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): جلسه پیشنهادسازی پروژه اخلاق ورزشی، به همت پژوهشکده اخلاق و معنویت و با حضور نماینده مرکز راهبردی سپاه پاسداران در ورزش، صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا: صبح امروز، جلسۀ مشترک پیشنهادسازی پروژۀ اخلاق ورزشی، به همت پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت و با حضور مدیران گروه‌های سه‌گانه این پژوهشکده و نمایندۀ مرکز راهبردی فرهنگ ورزش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، آقای علیرضا صفارزاده، رئیس سابق فدراسیون پهلوانی کشور و نماینده مرکز راهبردی فرهنگ ورزش در سپاه، گزارشی از نیازها و ضرورت‌های پژوهشی، اخلاقی، تربیتی و معنوی در عرصۀ گستده ورزش اعم از عمومی، حرفه‌ای و بین‌المللی ارائه کرد.

صفارزاده با تقسیم نیازهای سپاه به دو بخشِ تدوین مبانی نظری اخلاق ورزشی و نیز تربیت مبلغ و مربی اخلاق برای ورزش، موارد یادشده را از جمله نیازهایی برشمرد که قابلیت فراوانی برای کار دارند.

در ادامه نیز مدیران گروه‌های سه‌گانۀ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، به بیان ظرفیت‌ها و استعدادهای این پژوهشکده برای ورود به پژوهش‌های اخلاق ورزشی پرداختند؛ به نحوی که گروه اخلاق، آمادگی دارد به تبیین چالش‌های اخلاقی در ورزش، مصادیق ارزش‌های اخلاقی و نیز معیار صدق ارزش‌های اخلاقی در ورزش بپردازد؛ مدیر گروه تربیت، ظرفیت‌های رشد اخلاقی و ایجاد زمینه‌های التزام عملی به اخلاق را تبیین کرد و مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت، دو ظرفیت زیر را از نقاط قابل اهتمام در این عرصه دانست: یکی مطالعات تطبیقی میان معنویت‌های ورزشی عمومی و اسلامی و معنویت در ورزش‌های سایر ملت‌ها و سنت‌ها مثل ژاپن، چین و ... و دیگری، یافتن نقاط عطف غیرورزشی در نسبت اسلامی که قابل استحصال در سنت ورزشی باشند.

در این جلسه، طی توافقات به عمل آمده، قرار شد جلسات بعدی با تمرکز بر استعدادها و ظرفیت‌های هر یک از سه گروهِ یادشده ادامه یابد.

منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1399/4/14 شنبه
تعداد بازدید کل: 203 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 204
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما