چهارمین کارگاه معنویت پژوهی برگزار شد؛

معنويت و درمانگری(مراقبت معنوی بیماران)

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): پژوهشکده اخلاق و معنویت با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عصر پنجشنبه کارگاه تخصصی «معنويت و درمانگری» را با ارائه دکتر مسعود آذربایجانی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکا:  چهارمین و آخرین کارگاه تخصصی معنویت پژوهی با عنوان «معنويت و درمانگری (مراقبت بیماران معنوی)»، به همت گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت و با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عصر روز پنجشنبه 12 اردیبهشت، در تالار شیخ طبرسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی بحث مبسوطی در این زمینه ارائه کرد.

در این کارگاه تخصصی که از ساعت 15 تا 19 ادامه داشت، ابتدا دکتر مسعود آذربایجانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ضمن تعریف منسجمی از واژه معنویت، به مشکلاتی اشاره کرد که در تعاریف متعدد ارائه شده از معنویت وجود دارد و سپس محاسن تعریف خود را برای به کارگیری در بحث درمانگری بیان کرد.

وی در ادامه به ارتباط بحث معنویت و درمانگری پرداخت و ضمن معرفی و تحلیل انواع نسبت های موجود بین این دو، مراقبت معنوی را در حوزه طب مکمل، مفهوم سازی کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در ادامه بحث کارگاهی خود، با اشاره به چگونگی به کارگیری معنویت اسلامی در بهبود وضعیت جسمی و روحی بیماران و ارائه اصول، تکنیک ها و مخاطرات احتمالی این نوع از مراقبت پرداخت.

 در این کارگاه تخصصی بیش از سی پژوهشگر و فرهیخته حوزوی و دانشگاهی علاقه مند به حوزه های تخصصی مطالعات معنویت، تصوف و عرفان اسلامی، حضور داشتند که در پایان جلسه، گواهی نامه حضور و شرکت در این کارگاه به آنان اعطا شد.

دبیر علمی این نشست دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت بود.

منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/2/15 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 870 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 871
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما