دومین کارگاه معنویت پژوهی برگزار شد؛

معنويت و سازمان

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): دومین کارگاه معنویت پژوهی، با عنوان «معنویت و سازمان» عصر روز چهارشنبه با ارائه دکتر عباسعلی رستگار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکا:  به همت گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت و با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دومین کارگاه تخصصی، با موضوع «معنويت و سازمان»، عصر روز چهارشنبه 11 اردیبهشت، در تالار شیخ طبرسیِ دفتر تبلیغات اسلامی  برگزار شد و دکتر عباسعلی رستگار بحث خود را ارائه کرد.

در این کارگاه تخصصی که از ساعت 15 آغاز شد و تا ساعت 19 ادامه داشت، ابتدا دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت، به دو کتاب معنویت در سازمان و معنویت در سازمان با رویکرد اسلامی اشاره کرد که کتاب نخست، تالیف دکتر عباسعلی رستگار بوده و نخستین کتاب تالیف شده در موضوع یادشده است و کتاب پایه به شمار می رود و کتاب دیگر، با همکاری دکتر نوبری تالیف شده و هر دوی اینها کتاب های مرجع در موضوع بحث معنویت سازمانی هستند.

دکتر رستگار پس از ارائه تعریف های متعدد از معنویت، بحث خود را در حوزه معنویت سازمانی در دو بخش «معنویت در سازمان با رویکرد روانشناختی» و «معنویت در سازمان با رویکرد اسلامی» پیش برد و معنویت را تلاشی برشمرد در جهت پرورش حساسیت نسبت به خدا، خویشتن، دیگران، موجودات غیرانسانی یا کندوکاوی که در راستای آنچه برای انسان شدن مورد نیاز است.

وی در ادامه به نیاز به مطالعه معنویت در سازمان اشاره کرد و آن را بسیار حائز اهمیت دانست و سپس موضوعات بحث کارگاهی خود را در پنج محور ارائه کرد که عبارت بودند از: گرایش و علاقه مندی؛ اهمیت و نیاز به مطالعه؛ چشم انداز، تاریخچه و تعریف؛ نسبت معنویت با دین؛ و سنخ شناسی معنویت.

این کارگاه تخصصی با حضور تعدادی از پژوهشگران و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی علاقه مند به حوزه های تخصصی مطالعات معنویت، تصوف و عرفان اسلامی، الهیات و فلسفه دین برگزار شد و در ادامه، دکتر رستگار به سوالات حاضران پاسخ داد.

دبیر علمی این کارگاه نیز دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت بود.

منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/2/12 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 1064 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1065
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما