تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی
1401/3/26 پنجشنبه امروز زمان جنگ اذهان و شلیک شایعه، تهمت و دروغ است/ جهاد تبیین راهکار پیروزی است حجت الاسلام والمسلمین تقوی جنگ امروز را جنگ اذهان دانست و گفت: در این جنگ دیگر توپ، تانک و موشک در کار نیست، اما شلیک شایعه، تهمت، دروغ و... وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی علما و روحانیون استان اصفهان که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد مطرح کرد؛ عنوان کرد: تبیین گران میدان جهاد، روحانیت و علما بودند که گاهی با قلم و گاهی با بیان از فراز منبر به عنوان مبلغ، دین و فرهنگ اسلامی را تبیین کردند.

وی، پیرامون چرایی تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، اظهار کرد: عصر ما عصر انفجار اطلاعات بوده و امروز قدرت اطلاعات بی بدیل است و هرکس دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشد و سریعتر اطلاعات را دریافت، جمع‌بندی، تحلیل و به دنیا برساند، قدرتمند تر بوده و ابرقدرت بر این اساس و معیار سنجیده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه امروز سلاح‌های کشتار جمعی کارایی خود را از دست داده، عنوان کرد: قدرت اتمی در دنیا نتوانست در برابر ویروس کرونا هیچ اقدامی بکند و این ویروس بسیار کوچک دنیا را فلج و روی همه ابعاد زندگی انسان اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه اگر قدرت الهی به میدان بیاید همه سلاح ها از کار می‌افتد، اظهار کرد: در ادامه جنگ های میکروبی و شیمیایی بیشتر خواهیم داشت و اکنون باید به این ارتش که در وزارت بهداشت و درمان حضور داشته، فکر کنیم.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه امروز باید روی ارتش درمان و بهداشت خود سرمایه گذاری کنیم، تاکید کرد: در خط مقدم این مبارزات، کادر بهداشتی و درمانی هستند.

وی با بیان اینکه زمانی که اینترنت و وسایل فناوری و اطلاعاتی وارد زندگی بشر شد همه چیز را درگیر خود کرد، افزود: کافی است دشمن هکرهای خود را روانه کند و دیده بانی های ما در فضای سایبری ضعیف باشند، آن‌ها کل کشور را فلج می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به لشکرکشی ها و حملات سایبری اخیر، اظهار کرد: در تهران چند ساعت سیستم توزیع بنزین را از کار انداختند و همه ماشین ها در پمپ بنزین ها متوقف شدند که درحال ایجاد بحران کشوری بود، اما با تدابیر لازم، کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای زندگی از حالت ساده، اوضاع پیچیده ای پیدا کرده که با فشار یک دکمه می‌شود کشوری را فلج کرد، خاطرنشان کرد: در ونزوئلا با از کار انداختن سیستم برق، خاموش سراسری رخ داد.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه الان در شرایط تحریم وقتی تاجر ما با شرکتی در یکی از کشورها معامله می‌کند اگر بخواهد پولی جابجا کند همه دنیا می‌فهمند، اظهار کرد: سیستم ها همه به هم متصل است و به نوعی طراحی شده که هر پولی بخواهد وارد یا خارج شود هشدار صادر می‌شود و قرارداد منعقد شده لغو می‌شود.

وی جنگ امروز را جنگ اذهان دانست و ابراز کرد: در این جنگ دیگر توپ و تانک و موشکی در کار نیست، اما شلیک شایعه، تهمت، دروغ و ... وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تفکر غرب را به چالش کشیده است، یادآور شد: یکی از متفکران غربی گفته بود ما به تنهایی نمی‌توانیم روبروی اسلام اصیل بایستیم، چون با آئینی روبرو هستیم که از تولد تا مرگ و حتی بعد از مرگ برنامه دارد و بر این اساس مراکز پژوهشی را ایجاد کردند که با این تفکر مبارزه کنند و ناتوی فرهنگی را پایه ریزی کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در محور مقاومت کمر غرب را در برنامه ریزی ها شکست و داعش را نابود کرد، افزود: آنها به قصد ایجاد اسرائیل دیگری آمدند، اما ایران کمر این توطئه‌ را شکست.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت با بیان اینکه دشمن با ایجاد ناتوی فرهنگی در صدد نابودی انقلاب و تاثیر آن در جهان است، عنوان کرد: اینجا جنگ، جنگ رسانه است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای دشمن، مسئول در نگاه مردم سالم نیست، تصریح کرد: متاسفانه فقط کمبودها، سیاهی ها، فقر و بدبختی در رسانه ها بازتاب پیدا می‌کند.

حجت السلام و المسلمین تقوی تاکید کرد: قصد دشمنان با ابزار رسانه این است که این ملت را از نظام جدا کنند و مردم علیه روحانیت و انقلاب شعار بدهند، براین اساس دستاوردهای نظام را نشان نمی دهند .

وی با بیان اینکه عده ای حساب شده در شهر ایذه به مسجدی حمله کردند و قرآن را آتش زدند، اظهار کرد: دشمن به دنبال تقدس زدایی است؛ چنان که زمانی به خانم ها ماموریت می‌دادند در فضای مجازی عکس بی حجاب خود را منتشر کنند تا از حیا و حجاب تقدس زدایی کنند.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست‌جمهوری با حوزه و روحانیت در پایان با اشاره به جراحی اقتصادی دولت، اذعان کرد: این امر باید خیلی وقت پیش اتفاق می‌افتاد، اما این دولت جرأت پیدا کرد و وارد میدان شد، حال بر طلاب و روحانیون لازم است با جهاد تبیین ابعاد این حرکت را برای مردم روشن کنند.

در ادامه جمعی از طلاب به بیان مطالبات خود از قبیل حل معضل خشکی زاینده رود، رفع گرانی های سرسام آور، رعایت عدالت در توزیع بودجه های فرهنگی با توجه به ظرفیت های موجود، حل مشکلات معیشتی مردم و همکاری ادارات دولتی در پرداخت حق موقوفات حوزوی پرداختند.


مشاهده در خبرگزاری حوزه


 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1447
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما