تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

خانم قاسم پور، مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین
1399/9/5 چهارشنبه مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین: امروز جامعه نیازمند کارآمدی بسیج و روحیه بسیجی است قاسم‌پور با اشاره به ضرورت نقش آفرینی بسیج در عرصه امیدآفرینی در جامعه گفت: بسیج باید در امید بخشی برای افراد نقش موثری داشته باشد.
ناهید قاسم پور مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگویی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج تجلی گاه و یادآور رشادت های سالهای دفاع مقدس است، ولی به معنای آن نیست که کارش تمام شده و باید به انزوا برود.

وی در ادامه با اشاره به آیات 24 و 25 سوره ابراهیم اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید:
«أَلَمْ تَرَ كَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَیبَةً كَشَجَرَةٍ طَیبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُكُلَهَا كُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَذَكَّرُونَ» آیا ندیدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاك كه مانند درختى پاك است كه ریشه‏ اش استوار و شاخه‏‌اش در آسمان است میوه‏ اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‏ دهد و خدا مثلها را براى مردم مى‏ زند شاید كه آنان پند گیرند. بنابراین بسیج شجره طیبه ای است که ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی است.

قاسم پور با بیان اینکه بسیج یک تز است، یک اندیشه و نظام فکری و یک فرهنگ است، تصریح کرد: بسیج سازمانی است که مقام معظم رهبری فرمودند: با نیروهای مقاومت فرق می‌کند بخش عظیم بسیج، ملت هستند که می‌خواهند برای مملکت و برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و سازندگی این کشور تلاش کنند. و اما بسیجی یک نیرویی است که با روحیه ای الهی، بدون توقع وبی نام و نشان برای ایجاد آرامش و امنیت مردم نقش آفرینی می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که با گوهر ایمان رنگ خدایی را پذیرفته است و تا رسیدن به خدا با اخلاص و بصیرت و ایثار دست از عمل بر نمی دارد و این همان راه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای بسیجی این مرز و بوم است.

وی در ادامه افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر جامعه نیازمند کارآمدی بسیج و روحیه بسیجی است، بسیجی باید هر لحظه در میدان مبارزه حضور داشته باشد و در جبهه مبارزه با نفس، مبارزه با جهل و غفلت و آلودگیها و انحرافات، در جبهه کنشگری در فضای مجازی، در جبهه سلامت و در جبهه مواسات و نیکوکاری حرف اول را بزند.

قاسم‌پور فرهنگ بسیجی را تداوم بخش راه شهید حاج قاسم سلیمانی و رهرو راه ولایت و حق و مقاومت توصیف کرد و گفت: همانطور که خداوند در آیه 71 سوره نساء می فرماید «یا ایها الذین آمنوا خذوا حذرکم فانفرو ثبات اوانفروا جمیعاً»ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آمادگی خود را حفظ کنید و در دسته‌های متعدد یا به صورت دسته‌ی واحد به سوی دشمن حرکت کنید، یک زمان بسیجی در میدان جنگ جلوی دشمن بیرونی می ایستاد و اکنون باید در جلوی  دشمن درونی یعنی نفس و کارزار سازمان یافته استکبار بایستد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین اظهار کرد: بسیجی وظیفه شناس و زمان شناس است و باید دارای بصیرت و آگاهی و روحیه خدمتگزاری بوده و جسور و با شهامت باشد، حفظ روحیه بسیجی در شرایط کنونی، که جامعه بشری  با معضل ویروس کرونا روبرو شده می تواند عامل ایجاد و تقویت کننده روحیه بردباری و تاب آوری در رویارویی با مشکلات ناشی ازکرونا باشد.

وی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در رشد و تعالی جامعه، تصریح کرد: بسیج باید پیشرو در خدمت و امیدآفرینی باشد، همچون زمان جنگ که در همه عرصه ها حضوری فعال و پیشرو داشت، بسیج باید در امید بخشی و فراهم کردن شرایط روحی مناسب برای افراد نقش موثری داشته باشد.

قاسم پور با بیا اینکه امام خمینی (ره) توصیه کردند که یکی از ‎‏ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و طلبگی است، عنوان کرد: طلاب علوم دینی و دانشجویان ‎‏دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند، امروز ‎‏دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند، طلبه بسیجی باید علم گرا و عمل گرا بوده و خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی دانسته و در راه پیشبرد  اهداف علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی تلاش مستمر داشته باشد.


مشاهده در خبرگزاری رسا

 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1381
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما