تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

جشنواره امین
1397/12/26 يكشنبه بنیادی ترین عرصه های تبلور روح انسان هنر است/ دریافت آثار جشنواره امین تا 20 فروردین 1398 مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بنیادی‌ترین عرصه‌های تبلور و تجلّی روح انسان و ترسیم زیبای واقعیت‌ها هنرنمایی است؛ که ارتباط تنگاتنگی با بستر فرهنگی هر جامعه دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ناهید قاسم پور در ابتدای گفت وگوی خود به سخنی از مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه برجسته هنر در جوامع بشری اشاره کرد، که ایشان می فرمایند: «اگر در جامعه درخشش هنر وجود داشته باشد، فضای جامعه درخشان می‌شود.»

وی با بیان این که در همه دوره‌ها و فرهنگ‌ها نقش هنر، به خصوص هنر بانوان از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده است، گفت: هنری ارزشمند و ماندگار است که نشان از فرهنگ قومی، ملی و مذهبی داشته باشد.

مدير مدرسه علمیه مجتهده امين(ره) افزود: نقش بانوان را در هنر می‌توان از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد و در این تحلیل‌ها می‌توان بانوان را مولد موضوعات و محتوای اثر هنری دانست و بر این اساس گزاره‌های بینشی و شناختی، عاطفی بانوان، سهم به سزایی در خلقت پدیده‌های شگفت‌انگیز هنری دارند.

وی هنر را به لحاظ مضمون و نقش مؤثر اجتماعی و فرهنگی که در هر جامعه‌ای دارد بسیار پر اهمیت دانست و تصریح کرد: هنر مانند سایر ابعاد قدرت‌های فرهنگی، می‌تواند جنبه‌ی تبلیغی داشته باشد. هنرمند با هنرش صاحب بیانی نافذ و پیامی رساست.

قاسم پور تأکید کرد: در آستانه گام دوم انقلاب و بنا به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: «باید معارف نوین را در ذهن‌ها از طریق ابزارهای هنری که بلیغ‌ترین و رساترین شیوه است وارد کنیم»؛ جشنواره امین فرصت مناسبی است تا طلاب حوزه‌های علمیه خواهران به رغم تنوع شکل و ساختار با تولید هنرهای تجسمی و تصویری آثار هنرمندانه خود را که دستاورد توانمندی‌ها و روحیه هنری و خلاقانه و نشان از روحیه با نشاط و پر از امید و انگیزه و اعتماد به نفس طلاب می باشد را در زمینه‌های هنرهای ادبی، تجسمی، تصویری و شفاهی به نمایش گذاشته و بازنمایی کنند.

وی در پایان ابراز داشت: امید است همه مدیران، معاونین فرهنگی و طلاب مدارس علمیه خواهران با شرکت و جذب حداکثری در جشنواره امین که تا 20 فروردین 1398 تمدید شده، زمینه‌ای برای هنرنمایی هر ساله طلاب فراهم نمایند و از جهت کمّی و کیفی شرایطی را رقم زنند تا هر ساله شاهد برگزاری این جشنواره با محوریت موضوعات روز جامعه باشیم.

طلاب خواهر علاقه مند به شرکت در این جشنواره می توانند به پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی wwww.Morsalat.ir مراجعه نمایند.



مشاهده در خبرگزاری فارس



 
 
امتیاز دهی
 
 
Ft
0
0
1398/1/7 10:01:20
سلام وقت بخیر با ارزوی ایامی خوش .بنده و دوستانم خواستیم تو جشنواره امین شرکت کنیم منتهی از یه طرف خود سایت تو قسمت بررسی میمونه و عمل نمیکنه و از یه طرفم با پشتیبانی تماس میگیریم کسی پاسخگو نیست ...لطفا پیگیری کنید ممنون

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 324
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما