تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شهباز، کارشناس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شهباز، کارشناس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/10/29 شنبه حجت الاسلام شهباز تبیین کرد: راه های پیشگیری از انحرافات جنسی نوجوانان کارشناس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اگر والدین بتوانند تغییرات خلقی فرزند نوجوان را تعدیل کنند و انرژی های روانی او را مدیریت نمایند، بسیاری از خطرات جنسی را رفع کرده اند، چه بسا از دل افسردگی، وسواس فکری و سایر اختلالات روانی، انحرافات جنسی در می آید.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شهباز، در شصت ودومین «پاتوق مادرانه» دارالقران اهل البیت(ع) خمینی شهر با محوریت تربیت جنسی نوجوانان اظهار کرد: دوره نوجوانی به لحاظ تغییراتی مانند رشد هورمون ها، حس استقلال طلبی  که در نوجوان بروز می کند، بسیار دوران حساسی است. در این دوره برای تربیت جنسی هم شیوه های مستقیم وهم غیر مستقیم را بیان می کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به فرزند و توجه به مسائل معنوی و پیوند دادن او با مکان های معنوی باعث می شود شاخصه های روانی نوجوان ارتقا پیدا کند، افزود: بنابراین با تمرکز و توجه بر این خصایص و روش ها  در تربیت جنسی نوجوان موفق تر عمل خواهیم

حجت الاسلام و المسلمین شهباز تصریح کرد: در خانه ای که تنش باشد ازمسائلی که ذهن را درگیر می کند، مسائل جنسی است وقتی در منزلی استرس باشد، نوجوان به خودش پناه می برد و از آسیب های آن خود مشغولی جنسی است که متاسفانه منشأ انحرافات جنسی است.

وی با اشاره به تغییرات جسمی دوران بلوغ وآگاهی دادن فرزندان  قبل از دوران بلوغ، توضیح داد: افرادی که بدون آگاهی وارد این دوران می شوند، دچار یک استرس وسر درگمی می شوند و زمینه های آسیب اجتماعی را فراهم می کند. لذا قبل از اینکه پدیده بلوغ اتفاق بیفتد باید ایشان را از این تغییرات آگاه کرد.

این مؤلف کتب تربیتی ابراز کرد: اگر والدین بتوانند تغییرات خلقی فرزند نوجوان را تعدیل کنند و انرژیهای روانی اورا مدیریت نمایند بسیاری از خطرات جنسی را رفع کرده اند، چه بسا از دل افسردگی، وسواس فکری و سایر اختلالات روانی و انحرافات جنسی در می آید.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از انحرافات جنسی باید انرژی آنها را تخلیه کرد، بردن به کلاس های ورزشی، استفاده از فضای شاد و مفرح باز و البته سالم و سپردن مسئولیت به دختران و پسران در تعدیل انرژی آنها بسیار مؤثر است.

کارشناس نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان با اشاره به روایتی با مضمون اینکه از رحمت خدا دور هستند مردانی که لباس زنان می پوشند و زنانی که خود را به شکل مردان آراسته می کنند بیان کرد: نوجوانان در این سن الگو پذیری دارند و شخصیت خود را هویت می بخشند، با پسران رفتار پسرانه و با دخترن رفتار دخترانه داشته باشیم و برای آنها نقش های متناسب با جنسیتشان تعریف کنیم.

وی اذعان کرد: به هر حال نوجوان دارای میل جنسی است و لذت جنسی را درک می کند و این والدین هستند که باید این میل را جهت دهی کنند و به نیاز آنها توجه مطلوب داشته باشند؛ بدین معنا که بشر دارای مقتضیات جنسی است و باید به نوجوان فهمانده شود که ما از نیازهای تو آگاهی داریم. چه بسا بی توجهی به این مسائل باعث روابط نامشروع و رفتارهای غیر اخلاقی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهباز خاطرنشان کرد: باید برای نوجوان توضیح داد که کارکرد مسائل جنسی صرفا در چارچوب تشکیل خانواده و گزینش همسر و ایجاد نسل است؛ چه بسیار مردان و زنانی که از روی اگاهی نداشتن در برخورد با مسائل جنسی سرانجام زندگیشان به طلاق می انجامد؛ آگاهی بخشی بسیار مهم است، مهارتها را آموزش دهیم و پیامدهای انحراف را تشریح کنیم.

وی در پایان یادآور شد: اینکه حریم خانواده ها و حرمتها حفظ شود بسیار مهم است. روابط خصوصی زن و شوهر باید از گوش و چشم فرزندان پنهان و مستور باشد. باید به فرزندان دختر و پسر خود بیاموزیم چشم خود را کنترل کنند و اینکه کنترل نگاه و حفظ پاکی از فضایل اخلاقی است و ارزش هر کسی به اندازه میزان پاکی اوست.



مشاهده در خبرگزاری حوزه





 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 687
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما