تبلیغات


























 
:: یادداشت

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی
رسانه تمدن ساز، ضرورت اجتناب ناپذیر

رسانه تمدن ساز، ضرورت اجتناب ناپذیر

 

همه آنچه در آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی قرار گرفته است در تمدن ایرانی اسلامی عینیت خواهند یافت.

 تمدن یک رسالت، هدف، مقصد و آرمان دست یافتنی است، کما اینکه در ادوار مختلف تاریخ بشریت تمدن های متعددی ظهور یافته و بخشی از تاریخ را رقم زده‌اند.

 تمدن ایرانی اسلامی نه صرفاً یک تمدن بشری و نه صرفاً یک تمدن تجریدی و ذهنی است، تمدن ایرانی اسلامی یعنی عینیت خارجی و واقعیِ ارزش های اسلامی در سرزمین بلند آوازه ایران اسلامی.

 تمدن سازی یک فرآیند است، یک راه طولانی است، یک مسیر پیچیده و صعب العبور است؛ برای رفتن در این راه و رسیدن به آن هدف باید سخت کوشید، باید همواره به اندیشه و تفکّر اهمیت داد، از افق‌های بلند در جامعه غفلت نکرد، باید دُرّ گرانبهای تعقل و تفکر همیشه در کانون توجه قرار داشته باشد. متاسفانه  صدا و سیما در این سال ها از این دُرّهای گرانبها غفلت کرده.

تعقل و تفکر در برنامه‌ها و تولیدات این رسانه به حاشیه رفته و صرفاً توجه به امور روزمره و فراغت های بی سایه و بی‌مایه محور اصلی این رسانه شده است، پرداختن به ظاهر زندگی و زیبایی های پوسته ای و بی عمق و خنده های زورکی و شادی های پولکی، برنامه‌های نیم‌بند و تولیدات بیرنگ، همه و همه حکایت از سطحی نگری و روزمرگی است.

 انتظار می‌رود به طور خاص این رسانه به تفکر و اندیشه و بازتابی و بازنمایی نظریه‌ها و اندیشه‌های عمیق و تمدن‌ساز توجه بیشتری داشته و فضای گفت‌وگو های علمی و فکری در این رسانه فراهم آید


محمد قطبی جشوقانی

مشاهده در خبرگزاری رسا
مشاهده در خبرگزاری حوزه
مشاهده در خبرگزاری ایکنا
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در خبرگزاری شبستان
 


 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 2976
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما