تبلیغات


























 
:: یادداشت

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی
نسل چهارمِ بسیج، پویاتر از همیشه

نسل چهارمِ بسیج، پویاتر از همیشه

گرامیداشت هفته بسیج


امام بزرگوار فرمودند: بسیج مدرسه عشق است و میقات پابرهنگان. امروز پس از چهل سال از انقلاب اسلامی ایران و عمر با برکت این شجره طیبه، تا حد زیادی به این آرمان ها و آرزوهای آن معمار کبیر انقلاب دست یافته و قلب و روح ایشان را شادکرده ایم.

بسیج با رویکرد کمک به "دفاع و امنیت"  کشور تأسیس شد و سپس وارد عرصه های "فرهنگی" و از آن پس عرصه های "عمرانی" و اکنون در حال ورود به مرحله "اجتماعی" است.

این تغییر و توسعه ی ماموریت ها، به اقتضای زمان و محیط بوده و این که نسل چهارمِ بسیج به عرصه های اجتماعی ورود کرده، حکایت از هوش و درایت بالایی دارد، چراکه در عصر حاضر، جامعه به شدت نیازمند تقویت در پیوندها و سرمایه های اجتماعی است و عوامل و منابع انسانیِ جوان، خودجوش، درون زا و خیراندیشِ بسیج می توانند نقش سازنده و بالنده ای در این حوزه بر عهده داشته باشند.

گرانیگاه و نقطه ثقلِ امور اجتماعی؛ محبت و یاری گری است، به گونه ای که جوانان بسیجی در جامعه به عنوان اصلی ترین سرمایه های انسانیِ با فرهنگ، مهربان و یاریگر شناخته شوند و زخم های اجتماعی با عواطف و رفتارهای نیکو و شایسته ایشان التیام یابد.

جامعه امروزِ ایران علاوه بر اینکه نیازمند امنیت، عمران و فعالیت های فرهنگی باشد به شدّت نیاز به تقویت مهربانی و تامین عواطف دارد. چرا که در سه حوزه امنیت، فرهنگ و عمران در این چهار دهه اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام شده ولی در حوزه های اجتماعی اقدامات کمتری صورت گرفته و در واقع پیوند اصلی بین امنیت، فرهنگ و آبادانی نیز، همان محبت و تأمین عاطفه است. خداوند متعال در وصف نبی گرامی اسلام قبل از هر چیز، مقام شریف ایشان را با فضیلت اخلاقی و حرص شدید به خدمت به مردم توصیف می کند.

گره گشایی، مهربانی، سرکشی به نیازمندان، تامین عواطف و احساسات، تزریق محبت و دوستی، تقویت صله رحم و ارتباطات اجتماعی، توسعه پیوندهای اجتماعی بین مردم، ایجاد نشاط پایدار، حسّ همدوستی و مسالمت آمیز، احترام و تکریم متقابل، گذشت و ایثار اجتماعی و انسانی و ... همه و همه از مصادیق و نمونه های فعالیت های اجتماعی است.

خداوند متعال را شاکریم که نسل چهارم بسیج، بسیجِ مردمی، مدرسه عشق، میقات پا برهنگان و شجره طیبه ای است که خیرات و ثمراتش بر قلب و جان و روح مردم می نشیند و روابط اجتماعی و انسانی را قِوام می بخشد.  

محمد قطبی جشوقانی


مشاهده در خبرگزاری مهر
مشاهده در باشگاه خبرنگاران جوان



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 391
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما