منو
تبليغات
آخرين اخبار

آیت الله خاتمی
آیت الله خاتمی تشریح کرد؛ شباهت های انقلاب اسلامی و عاشورا/ ناامید کردن مردم، نقشه خطرناک دشمن آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای روشنگری است و توطئه امروز دشمن ناامید کردن مردم است که با جهاد تبیین باید با آن مقابله کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، در جمع مبلغان محرم اصفهان که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه روز طلاب و روحانیون و مبلغان محرم، ماه رمضان، اربعین و فاطمیه است، گفت: افتخار می‌کنیم که ما گره به این مناسبت‌های مقدس خورده‌ایم، افتخار می‌کنیم که ما منسوب به محرم و رمضان و اربعین و فاطمیه باشیم.

آیت الله خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه قرآن به مسائل به صورت تحلیلی است. قصصی که قرآن کریم می‌گوید کمتر به مسائل تراجم می‌پردازد، در داستان حضرت یوسف هزار نکته اخلاقی و تحلیلی وجود دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) وجه رب شد، اظهار کرد: وجه رب یعنی اینکه غیر از خداوند متعال هیچ چیز در وجود امام حسین(ع) نبود. واقعه عاشورا برای همه عبرت است، مسلمانان در حالی اشهد أن محمد رسول الله می‌گفتند که سر امام حسین(ع) بالای نیزه بود.

ادعیه و زیارات عامل شناخت امام حسین(ع) هستند

وی در ادامه زیارت‌های ماثور امام حسین(ع) را از منابع معتبر در خصوص واقعه کربلا و شناخت ایشان عنوان کرد و گفت: شناخت هدف نهضت امام حسین(ع) و شناخت ایشان در ادعیه و زیارات وجود دارد و از این طریق ممکن خواهد شد. انسان عاشورایی باید مرز داشته باشد، اینکه کسی به رهبری می‌گوید عاشق شما هستیم اما در سخنرانی خود کلماتی نظیر فتنه، نفوذ، بصیرت و جهاد تبیین را نمی‌گوید یعنی کافی نیست فقط به رهبری بگویید عاشق شما هستیم.

آیت الله خاتمی به شباهت‌های انقلاب اسلامی و قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: مبنای نهضت ما مانند قیام عاشورا اتکا به کلمة الله است، ولایتمداری از مبانی قیام عاشورا و نهضت انقلاب اسلامی است. سومین شباهت قیام عاشورا و نهضت انقلاب اسلامی در زمینه دشمنان است. امروز دعوای ما با دنیای استکبار بر سر توحید است، در مقابل لیبرال دموکراسی و سوسیالیسم دموکراسی ما مردم سالاری دینی را عرضه کردیم و دشمنان ما از دین بغض و کینه دارند.

جهاد تبیین به معنای روشنگری است

وی با بیان اینکه جهاد تبیین مطلب مبهمی نیست، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی روشنگری، رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است، دشمن در فضای مجازی و رسانه در حال دروغ پردازی و تخریب است و باید کسانی که با فضای مجازی و رسانه آشنایی دارند از این فضا برای جهاد تبیین و روشنگری استفاده کنند. منبر باید همراه با آیه و روایت و معارف اهل بیت(ع) باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ناامید کردن مردم را نقشه خطرناک دشمنان برشمرد و تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند مشکلات برطرف نخواهد شد و اوضاع همینطور خواهد بود دروغ است. اکنون دیگر اداره کشور به ساعت ۸ تا ۱۴ نیست و رییس جمهور ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت و آخر هفته در سفرهای استانی است، رشد اقتصادی به ۴ درصد رسیده است و دولت علیرغم همه مشکلات مشغول جراحی اقتصادی است و کار شبانه روزی انجام می‌دهد و آقای رئیسی به من گفت مطمئن باشید به شرایط بسیار خوبی دست پیدا خواهیم کرد و اقتصاد ما عزتمندانه خواهد بود.

آیت الله خاتمی کودتای نوژه را از خطرناکترین اقدامات علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در سال ۱۳۵۹ یک ربع مانده بود تا کودتا آغاز بشود و همه کشورهای دنیا دولت کودتا را به رسمیت بشناسند تمام کودتاچیان بازداشت شدند. خدای سال ۵۹ خدای امروز هم هست. عنایات خدا شامل حال ما است و مردم از دولت حمایت می‌کنند و چندین بار آقای رییسی از مردم تشکر کردند و جای تشکر هم دارند.

مردم به مسؤولان اعتماد دارند

وی ادامه داد: در ماجرای بنزین اغتشاشات گسترده به راه افتاد اما اکنون علیرغم گرانی اغتشاشاتی رخ نداد چرا که مردم به مسؤولان خود اعتماد دارند، مردم گله‌مند هستند اما پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. ریزش در همه انقلاب‌ها طبیعی است ولی آنچه مهم است این است که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم از مهمترین سرمایه های کشور هستند، اظهار کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور رهبر معظم انقلاب هستند، یک دهه قبل ایشان نامگذاری سالها به نام اقتصاد را آغاز کردند و این یعنی یک دهه زودتر از همه ایشان مسیر توطئه دشمنان را می‌شناختند. ایشان یک رهبر مخلص، شجاع و عاشق ولایت هستند که جلودار ملت بوده و خدارا از این بابت شاکریم.

دروغ سال 1401

وی در ادامه ارتجاع را از خطرات جدی برشمرد و عنوان کرد: ارتجاع یعنی بازگشت به گذشته، اگر بخواهیم حرف‌های آن سوی آبی‌ها را بشنویم ما را به زمان طاغوت باز می‌گردانند. بی حجابی بدون تردید از جلوه‌های بارز ارتجاع است، بیش از ۱۰ آیه قران کریم صراحت در حجاب دارد، مراجع عظام تقلید می‌گویند از ضروریات دین حجاب است. اینکه برخی می‌گویند مسأله حجاب مطرح می‌شود که گرانی‌ها فراموش بشود دروغ سال ۱۴۰۱ است، ائمه جمعه بیشترین فریادها را علیه بی حجابی زده‌اند و در عین حال بر حجاب تأکید دارند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه القای اینکه انقلاب به بن بست رسیده و قرار دادن مردم در مقابل انقلاب اسلامی از توطئه‌های دشمنان است، تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی خنثی شده و از این به بعد هم خنثی خواهد شد و همچنان دشمنان در عملی کردن نقشه‌های خود شکست خواهند خورد.


مشاهده در خبرگزاری رسا

 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1376
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما