منو
تبليغات
آخرين اخبار

حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگی در نمایشگاه روایت تبلیغ
حجت‌الاسلام و المسلمین لک‌زایی: نمایشگاه «روایت تبلیغ» رویکرد حل مسئله دارد رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی گفت: نمایشگاه «روایت تبلیغ» از این منظر در نوع خود جز اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکردی که بر این نمایشگاه حاکم است بالطبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی در حاشیه آئین افتتاح و بازدید از نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این نمایشگاه از این حیث در نوع خود جز اولین نمایشگاه‌ها به حساب می‌آید که رویکردی که بر این نمایشگاه حاکم است، بالطبع فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رویکرد حل مسئله است.

وی با بیان اینکه حل مسئله را از حدود شش سال پیش دفتر تبلیغات اسلامی محور کار خود قرار داد، ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی به شیوه‌های مختلف به مباحث اسلامی می‌پردازد یعنی دارای دانشگاه، بخش آموزش حوزوی (مرکز آموزشی علامه مجلسی دراصفهان) و هم بخش پژوهشی، پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی، پژوهشکده الهیات و خانواده و نیز دارای بخش‌های فرهنگی، تبلیغی، فضای مجازی و پاسخگوی به سوالات دینی مردم در سراسر کشور است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: هر فردی با هر نیاز و رویکردی که به این مجموعه وارد شود پاسخ نیازهای خود را پیدا می‌کند یعنی اگر فردی نخبه است و رویکرد پژوهشی و نخبگی دارد آثار پژوهشی فراوانی در حوزه علوم اسلامی مشاهده می‌کند و اگر فردی رویکرد فرهنگی، تبلیغی و فرهنگ عمومی دارد آثار فراوانی در این حوزه می‌تواند مشاهده کند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت اگر فردی سوالی دارد یا با افرادی سروکار دارد که ممکن است سوالات دینی داشته باشند با یک بانک عظیمی از پرسش و پاسخ‌ها مواجه می‌شود. از این رو حدود ۲۶ میلیون سوال و جواب در فضای مجازی در دسترس است. یعنی آثار پژوهشی در فضای مجازی از جمله نرم‌افزار کاربردی پژوهان که بر روی گوشی‌های متنوع با سیستم عامل‌های مختلف قابلیت نصب دارد و هم بخش نرم افزار پاسخگو که پرسش و پاسخ‌ها در آن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین لک‌زایی یادآور شد: جامعیتی که نمایشگاه روایت تبلیغ دارد این نمایشگاه را منحصر به فرد می‌کند و محتوایی که به اقشار و مخاطبان مختلف از کودک و نوجوانان تا اساتید دانشگاه و حوزه می‌تواند ارائه دهد و در دسترس بودن غیر از فضای فیزیکی از طریق فضای مجازی آنچه را در این نمایشگاه عرضه شده منحصر به‌فرد می‌کند.

وی تصریح کرد: بخش مطبوعات و مجلات نمایشگاه غنی است و حدود ۵۰ نشریه که در دفتر تبلیغات منتشر می‌شود در این نمایشگاه عرضه شده است. همچنین بخش ویژه این نمایشگاه کلان برنامه خانواده پایدار است که این فعالیت در اصفهان متمرکز است و با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر جامعه با آن مواجه شده این آسیب‌ها شناسایی و مقرر شد پژوهشکده‌ها بخش‌های مختلف آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسائل مربوط به خانواده و حوزه اخلاق کاربردی مقرر شده در استان اصفهان مورد پیگیری قرار بگیرد. همچنین مسائل دیگر مربوطه به حوزه نظام سیاسی، اخلاق، معنویت، فقه و مباحث تمدنی با رویکرد اسلامی و مباحث قرآنی برای سنین مختلف بررسی شود.

وی ادامه داد: دایره‌المعارف قرآن برای بزرگسالان، دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان، پیام قرآن و پیام‌های آسمانی ویژه کودکان در پژوهشکده قرآن و معارف منتشر می‌شود. همچنین ۲۲ دانشنامه تخصصی در عرصه محیط زیست، سیاست، مدیریت و بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد و عمده مسائل مربوط به علوم انسانی که امروزه در کشور مسئله شده بر روی بخش قرآنی و رویکرد دینی آن کار شده و نسخه فضای مجازی آن در دسترس است.


مشاهده در خبرگزاری ایمنا





 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 1312
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما