منو
تبليغات

اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رییس پژوهشکده الهیات و خانواده
1399/6/29 شنبه رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان مطرح کرد نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری نگرش و عملکرد افکار عمومی جامعه/ رسانه ها عامل مهم جامعه پذیری رییس پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در جامعۀ امروز، رسانه‌ها یکی از عوامل مهم جامعه‌پذیری شناخته شده‌اند و در شکل‌گیری نگرش و عملکرد افکار عمومی نقش عمده‌ای دارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان اظهار داشت: رسانه‌های جمعی نقشی دوگانه در جوامع دارند؛ گاهی با دست‌کاری و تحریک، بافت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه را تغییر داده و تهدید می‌کنند و به نابسامانی‌های اجتماعی دامن می‌زنند و گاه با مدیریت صحیحِ اخبار و محتوا از ایجاد شکاف‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در کتاب «فریب‌کاری و رسانه» که به تازگی توسط پژوهشکده الهیات و خانواده تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است، رویکرد مربوط به رسانه بر مبنای عملکردی است که باعث فریب‌کاری شده و مخاطبان تحت‌تأثیر رسانه قرار می‌گیرند. البته این بدان معنا نیست که هر اثرگذاری رسانه گونه‌ای از فریب قلمداد شود.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده با اشاره به این که در سال‌های اخیر، به عملکرد رسانه برای رسیدن به اهداف خودش به هر شکل ممکن، به‌شدت توجه شده است، گفت: دلیل این توجه این است که رسانه‌ها ابزاری مؤثر در دست قدرت‌های سیاسی و اقتصادی هستند و برای بقا ناچارند در جهت اهداف قدرت‌های هدایت‌کنندۀ خود حرکت و عمل کنند.

وی افزود: در اینجا، پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها ضروری است، آیا رسانه‌ها فریب‌کاری می‌کنند؟ اگر رسانه‌ها فریب‌کار هستند، علت‌ها و زمینه‌ها و شیوه‌های فریب‌ مخاطبان در آن‌ها چگونه است؟ این فریب‌کاری در خانواده و به‌خصوص در میان کودکان به چه شکلی است و زمینه‌های آن چیست؟

حجت الاسلام احمدیان یکی از رسالت‌های مراکز علمی و پژوهشی در جمهوری اسلامی را پاسخ به پرسش‌هایی که بر زندگی اجتماعی و مسائل فرهنگی جامعه اثرگذار است، بیان کرد و گفت: این مراکز از سویی رسالت پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و معضل‌های فکری را بر عهده دارند و از سوی دیگر، به فرهنگ‌سازی و تولید فکر و اندیشه با عنوان عناصر و لوازم اصلی احیای تمدن اسلامی الویت می‌دهند.

وی در پایان گفت: کتاب «فریب‌کاری و رسانه» دستامد تلاش فکری پژوهشگر فرهیخته، فائزه ‌تقی‌پور، با هدف شناسایی عوامل زمینه‌ای و بیان راهکارهای برون‌رفت از چالش فریب‌کاری رسانه در عرصۀ فرهنگ و رسانه است و این نوشتار گامی است برای فراهم‌ساختن زمینه‌های لازم برای شناسایی زمینه‌ها و فنون فریب‌کاری رسانه.

لازم به ذکر است کتاب «فریب‌کاری و رسانه» تألیف خانم فائزه تقی پور در پژوهشکده الهیات و خانواده تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در 536 صفحه، اوّل، تابستان 1399 و با قیمت 47000 تومان منتشر شده است.


مشاهده در خبرگزاری مهر
مشاهده در خبرگزاری شبستان
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 830
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما