جمعه 10 فروردين 1403   17:25:30

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور:

دفتر تبلیغات اسلامی گوهر درخشان حوزه علمیه در مباحث قرآنی است/ دفتر تبلیغات اسلامی چرخه کامل ابلاغ پیام دین به مردم است

  • خلاصه :مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی، گوهر درخشان حوزه علمیه در مباحث قرآنی است، گفت: این مجموعه عظیم هرگاه احساس کرده می تواند در زمینه فرهنگ و قرآن مؤثر باشد، سخاوتمندانه به میدان آمده و خاضعانه به عنوان خادم قرآن فعالیت کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، مجموعه با عظمتی است که هرگاه احساس کرده می تواند در زمینه فرهنگ و قرآن مؤثر باشد، سخاوتمندانه به میدان آمده و خاضعانه به عنوان خادم قرآن فعالیت کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی از جمله فعالیت های نرم افزاری و مکتوب، گفت: به دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان گوهر درخشان قرآنی افتخار می کنیم و این افتخار، بخاطر مجموع فعالیت هایی است که بخشی در نمایشگاه ها حضور دارند و البته بخشی هم پنهان هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان این که خوشا به حال کسانی که فعالیت های شان با قرآن کریم پیوند خورده است، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حتماً به این موضوع می بالد که نامش با قرآن پیوند خورده و بحمدالله هر آنچه تا کنون خروجی داشته، در مسیر مستقیم و استوار و در راه اعتدال بوده و از انحرافاتی که گاهی پیش آمده، بر حذر بوده است.

وی با بیان این که هیچ گاه چشمه جوشان کمال طلبی را در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی کم تحرک ندیدیم، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی یک چرخه کامل ابلاغ پیام دین به مردم است؛ این چرخه از استخراج و پژوهش شروع شده و به نگارش می رسد و در نهایت، از نگارش به چرخه تبلیغ و رساندن به مردم باید وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که می دانیم که بزرگترین چالش پس از پیامبر عظیم الشأن(ص)، مسئله قرآن و کیفیت معامله با این کتاب بود، اظهار داشت: قرآن کریم آنگاه که چهره اجتماعی به خود می گرفت و آنگاه که قرار بود تبدیل به سبک زندگی مردم شود، مورد بحث های مختلفی قرار می گرفت.

وی گفت: امام علی(ع) در جنگ جمل و معاویه در جنگ صفین قرآن بلند کردند، ابوموسی اشعری و ابن‌عباس نیز هر دو به‌عنوان مفسران قرآن شناخته می‌شدند، این یک نکته جدی برای پژوهشگران ما است که چه باید بکنیم تا مفسرانی مانند ابوموسی اشعری نداشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه دستگاه دین یک دستگاه تربیتی است، تصریح کرد: اگر پژوهش‌ها، مطالعات و دانسته‌ها در میان نخبگان و خواص بچرخند اما نتوانند فضا را برای کنشگران اجتماعی فراهم کنند فایده‌ای ندارند، پژوهش‌ها باید سهم کنشگری خود را پیدا کنند، چراکه جامعه با اسلام شروع می‌شود اما تا مرتبه ایمان بالا می‌رود.

وی افزود: امامت و فقاهت دو جریان‌‌‌اند که در پایان نزول قرآن در سوره‌های توبه و مائده مطرح شده‌اند تا این دو جریان در میان مسلمین مطرح شود و مردم از مرتبه اسلام تا مرحله ایمان رشد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار داشت: همه دستگاه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه، دستگاه‌های روحانیت و تعلیم و تربیت تنها زمانی به نتیجه می‌رسند که بتوانند زندگی مردم را بر اساس آموزه‌های قرآن شکل دهند و اگر ما این دیدگاه‌ را نداشته باشیم و تمام این چرخه را مد نظر قرار ندهیم، عملکرد موفقی نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر تنها مسائل قرآنی آموزش داده شود اما تربیت قرآنی صورت نگیرد، افرادی مانند ابوموسی اشعری تربیت می‌شوند که مکتب بصره را در آموزه‌های قرآنی بنا کرد و ضربه‌های زیادی به اسلام زد، اما تربیت قرآنی افرادی مانند ابن‌عباس‌ها و مالک‌‌اشترها تربیت می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه امروز باید بر راه تحقق دین در عرصه زندگی مردم تمرکز داشته باشیم تصریح کرد: در این مسیر، باید مخاطب‌شناسی خوبی داشته باشیم و متناسب با مخاطبان،‌ آموزش‌ها و تربیت‌های لازم دینی و قرآنی صورت گیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما