چهارشنبه 29 فروردين 1403   01:00:04

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

مسئول نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی: 

هدف بزرگ نمایشگاه قرآن دفتر تبلیغات اسلامی ترویج آموزه‌های قرآن در جامعه بود

  • خلاصه :مسئول نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هدف بزرگ این نمایشگاه، ترویج آموزه‌های قرآن در میان مردم و جامعه بود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین تیموری در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که با حضور جمعی از شخصیت های حوزوی و معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایش های غیدر قم برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با محوریت و شعار "قرآن مبنای انقلاب اسلامی" و با فعالیت های متنوع قرآنی در عرصه ارائه خدمات قرار گرفت.
وی افزود: از اهداف مهم این نمایشگاه، معرفی محصولات قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی، شناسایی ظرفیت های قرآنی این نهاد بزرگ حوزوی، ترویج آموزه های قرآنی در خانواده، شبکه سازی نخبگانی در حوزه قرآنی و... بود.
رئیس نخستین نمایشگاه قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: برگزاری 15 نشست علمی و کرسی ترویجی با موضوعات قرآنی همانند قرآن و تمدن، رویکردهای قرآن پژوهشی مستشرقان، اهل بیت(ع) در آثار مفسران آندلس، دلالت های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب و... هم در دستور کار نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قرار گرفته بود که مباحث مفیدی در آن مطرح و بررسی شد.
وی افزود: این نشست های علمی ـ ترویجی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دیگر زیر مجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد که بیشترین نشست مربوط به پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن این پژوهشگاه بود.
حجت الاسلام والمسلمین تیموری اظهار داشت: ارائه مشاوره های مذهبی و پاسخگویی به سؤالات دینی و مذهبی به بازدیدکنندگان نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم در دستور کار ما قرار داشت که توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی این فعالیت ها صورت گرفت.
وی گفت: نشست «دیدار با اصحاب قلم» ویژه قرآن پژوهان یا نویسندگان آثار قرآنی نیز از دیگر برنامه ها در طول این نمایشگاه بود که زمینه گفت و گوی مستقیم بازدیدکنندگان نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با نویسندگان آثار قرآنی را فراهم می کرد.
رئیس نخستین نمایشگاه قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که رونمایی از 50 اثر مکتوب قرآنی و چند نرم افزار، پرتال و سایت های قرآنی از دیگر برنامه ها در این نمایشگاه قرآنی بود، تصریح کرد: نمایش اسناد و نسخ قرآنی نفیس به همراه برخی از ترجمه های قرآنی به زبان های زنده دنیا، از دیگر فعالیت های صورت گرفته در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود؛ این تابلوها که به صورت هنرمندانه آماده شده بود، این نمایشگاه را مجلل و برای بازدیدکنندگان جذاب می کرد.
وی با بیان این که نمایش آثار و محصولات مکتوب و نرم افزاری قرآنی از قبیل کتاب، پایان نامه و نشریات قرآنی، نرم افزارها و... از دیگر برنامه های نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با دستور رییس دفتر تبلیغات اسلامی و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مؤسسه آموزشی علمی معصومیه(س)، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، اداره نشر پژوهشگاه، روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، و شعب اصفهان و خراسان رضوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما