سه‌شنبه 28 فروردين 1403   16:16:17

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی:

گروه‌های مقاومت در سیستم سیاسی منطقه پذیرفته شده‌اند

  • خلاصه :یک تحلیلگر مسائل آمریکا، گفت: امروز گروه‌های مقاومت در سیستم سیاسی منطقه پذیرفته شده اند و ما باید به دولت های منطقه بقبولانیم که حضور این گروه ها به نفع آنان است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، درویش در اولین پیش نشست همایش «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» با موضوع "روش های مقاومت در برابر آمریکا در منطقه غرب آسیا" که با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران حوزوی در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا برای اعمال قدرت ظالمانه خود دارای پیش زمینه، منظومه فکری، مبانی و راهبردهایی است؛ آن ها بر اساس فرهنگشان معتقدند که خداوند این حق را به ما داده تا متمدن و قدرتمند شده ایم و دیگران هم باید بر مبنای خواسته ها، ارزش ها و تشخیص های ما قدرتمند شوند.
وی با اشاره به مفهوم غرب وحشی بیان کرد: از دید آن ها کسی که اصول و روش های ما را نپذیرد، باید بمیرد و اصول دیگر حاکم بر باور آن ها، استثمار است؛ بوش می گفت من رسالتی از جانب خداوند دارم و پمپئو می گوید ترامپ را فرستاده تا اسرائیل را نجات دهد.
یک تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه ترامپ بدبینانه به دنیا دار و اندیشه هابزی دارد که معتقد بود انسان ها همانند گرگ هستند و اگر آن ها را نخوریم ما را خواهند خورد، تصریح کرد: آمریکا به دنبال نقض پیمان هایی است که خودشان در زمانی آن را وضع کرده و یا از آن حمایت کرده اند زیرا معتقد است که این پیمان ها در حال حاضر به نفع آنان نیست؛ پمپئو 12 بند در مورد ایران ارائه می دهد که خلاصه آن، این است که یا باید جنگ شود و یا باید تسلیم شوید ولی باور ما این است که آمریکا توان حمله به ایران را ندارد.
وی با بیان اینکه ما به آنها هم با صراحت گفته ایم که در برابر شما کوتاه نمی آئیم، افزود: اولاً اگر ایران را بزنند، ما هم آن ها را خواهیم زد، ضمن اینکه ممکن است سه ضربه بزنند و ما یک ضربه ولی آن ها تحمل همان یک ضربه را هم ندارند. 
درویش با اشاره به راهبردهای آمریکا در مواجهه با مخالفانش ادامه داد: الان دیپلماسی و جنگ با توجه به 12 بند پمپئو کارآیی ندارد لذا به سمت اقدامات پنهان قابل انکار خواهند رفت؛ آمریکا در شرایط کنونی چهار تهدید ایران، کره شمالی، روسیه و چین را داراست و در کنار آنان گروه هایی مانند حزب الله، داعش و القاعده و معامله قرن. 
وی با بیان اینکه تهدید کره شمالی برای آمریکا صرفاً بمب اتم است که تهدید چندان مهمی نیست، بنابراین ایران و گروه های مقاومت ،مهمترین چالش برای آمریکاست و در تمامی سندهای راهبری آنان، ایران و محور مقاومت را دشمن اصلی می دانند و راهبرد اسرائیل هم همین است، اظهار کرد: مشکل آمریکا یکی با بعد ارزشی و دیگری با بعد تاریخی ایران است؛ رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه در کتابی آورده است که ملت ایران، ملت لجوجی هستند که اگر باورهای دینی هم به آنان اضافه شود، خطرناکترین ملت دنیا خواهند بود.
یک تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه اولویت های آمریکا کاهش حضور نظامی است ولی مشکل او رفتار ایران است، تصریح کرد: آمریکا در وهله اول قصد کنترل قدرت چین و روسیه است ولی ایران را هم راستا با این قدرت ها می داند؛ از طرفی دنبال این است که تنها قدرت برتر در منطقه باید اسرائیل باشد ولی ایران و مقاومت، مخالف اصلی آن است.
وی با بیان اینکه در فرهنگ راهبردی آمریکا دو دسته در برابر ایران وجود دارند یکی مانند ترامپ که معتقد است که باید این دشمن را از بین ببریم و گروه دیگر مانند اوباما که معتقد است باید او را شکست دهیم و به متحد غیرقابل اعتماد تبدیل کنیم، افزود: امروز شکی نیست که ایران امروز قدرت منطقه است؛ ما روند آمریکا در منطقه را متوقف کردیم؛ به راحتی صدام و القاعده را برداشتند ولی در سوریه با مانع بزرگی مواجه شدند؛ اکنون در مخیله آمریکا این مسئله هم هست که اگر با ایران وارد جنگ شود، روسیه و چین چه اقدامی می کنند؛ روسیه با اینکه سوریه چندان دشمن قوی برای آمریکا نبود هم وارد شد، ما حتی در عراق که به راحتی پیروز شد حضور آنان را به شکست تبدیل کردیم.
درویش با بیان اینکه ایران امروز در حال ترویج مدل مقاومت در منطقه است ولی همه آن هم از قدرت ما ناشی نمی شود بلکه از حماقت دشمن هم ناشی شده است، افزود: اگر آمریکا به عراق و یا اسرائیل به لبنان حمله نکرده بود، گروه های مقاومت هم شکل نمی گرفت.
وی با بیان اینکه مذاکره اوباما با ایران به خاطر غنی سازی 20 درصد بود زیرا مرحله ای از تحول علمی است، بیان کرد: نفوذ منطقه ای ما لزوماً به معنای حضور فیزیکی در عراق و سوریه و یمن نیست، بلکه نفوذ در تار و پود قلوب مردم منطقه است و جوانان کشورهای مختلف اسلامی تحت لوای جمهوری اسلامی می جنگند.
این تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه کشورهای وابسته اسلامی یکی از چالش های مقاومت است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخشی از اهل سنت علیه شیعه از راهبردهای دشمنان است و نقش حوزه در اینجا پررنگتر می شود زیرا بسیاری از این جوانان مسلمان هستند که تحت تأثیر تبلیغات دچار انحراف فکری شده اند؛ از طرفی، برخی مشکلات داخلی کشور را با حضور در منطقه پیوند می دهند و حتی برخی از نخبگان ما هم نسبت به نفوذ منطقه ای ما تردید دارند.
وی با بیان اینکه گروه های مقاومت در سیستم سیاسی منطقه پذیرفته شده اند، افزود: باید به دولت های منطقه بقبولانیم که حضور این گروه ها به نفع آنان است. 
درویش با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران مانند تروریستی خواندن سپاه اظهار داشت: اگر ما قدرت خود را بیشتر کنیم، مجبورند ما را بپذیرند و حتی جایزه نوبل به ما بدهند؛ آن ها جنگ شیعه و سنی را به راه انداخته و برخی هم در داخل با حرف های نسنجیده مانند اینکه 5 پایتخت عربی در اختیار ما هست، به این مسائل دامن می زنند.
وی گفت: ما هزینه مقاومت را می دهیم ولی دیپلماسی آن و ساز و کار و استلزامات آن را نداریم همچنین در داخل باید انسجام در مورد مقاومت باشد و حضور ما در منطقه تبیین شود زیرا علاوه بر حفظ مرزهای منطقه ای الگوئی ارائه کرده ایم که دشمن حماقت در حمله به ایران به خرج ندهند.
این تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ما شوخی نیست، تصریح کرد: ما از بعد نظامی جلو رفته ایم ولی در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جلو نرفته ایم، از طرفی ما از راهبرد اروپایی ها در مورد منطقه هم می توانیم استفاده کنیم زیرا راهبرد متفاوتی نسبت به آمریکا دارند.
وی با بیان اینکه ما باید از اختلاف میان کشورهای عربی بهره برداری کنیم، خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند تروریستی خواندن سپاه از مسائلی است که باید از سوی صاحبنظران برای مردم تبیین شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما