سه‌شنبه 4 ارديبهشت 1403   18:03:56

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع):

فرهنگ بسیجیان دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

  • خلاصه :رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: باید فرهنگ بسیجی و خصوصیت‌های بارز بسیجیان دوران دفاع مقدس در جامعه به‌عنوان یک الگو نهادینه شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین فیروزجایی «عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه فلسفه وکلام دانشگاه باقرالعلوم(ع)» در مراسمی که به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین و به همت پایگاه مقاومت بسیج کارکنان، اساتید و دانشجویی این دانشگاه با حضور رئیس، معاونان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، به نقش بسیجیان سرافراز در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: بسیجی فردی است که به اسلام باور دارد و با تمام نیرو و امکانات آماده انجام‌ وظیفه در راه اسلام و نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه منظور از بسیجی این است که دغدغه اسلام و نظام اسلامی داشته و آماده فداکاری در این مسیر باشد، به ویژگی‌های یک بسیجی اشاره کرد و گفت: بسیجی دارای هدف بالا، اهل عبادت و بندگی خدا، دعا، راز و نیاز، شب‌زنده‌داری و اهل خلوص است و فردی است که نیت خالص الهی داشته باشد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های یک بسیجی اهل درایت، فهم و بصیرت داشتن در حوادث و شرایط گوناگون است؛ به‌طوری‌که ولایت‌پذیر و مطیع امر ولایت‌فقیه بوده و هر لحظه آماده دفاع از اسلام، اهل گذشت، فداکاری و ایثارگری باشد، همچنین روایت کننده حق‌الله و حق‌الناس باشد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید فرهنگ بسیجی و خصوصیت‌های بارز بسیجیان دوران دفاع مقدس در جامعه به‌عنوان یک الگو نهادینه شود، تصریح کرد: بسیجیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اگر آب‌ونانی داشتند، همیشه دیگران را برخود مقدم می داشتند، لذا این ویژگی بارز از خود گذشتگی و مقدم داشتن دیگران باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

فیروزجایی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، بسیجیان سختی‌ها، ناملایمات و گرفتاری‌ها را در رکاب ولی‌فقیه زمان خود تحمل کردند تا ضعف و ذلت دامن‌گیر آنان نشود.

وی، برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای گرامیداشت هفته بسیج را یک فرصت مناسب برای یادآوری ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برگزاری این برنامه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، بسیار مؤثر است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) تأکید کرد: امروز نیز هر فردی با هر جایگاه باید با اقتدا کردن به روحیه بسیجی، ایثارگری و فداکاری رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس نقش خود را به‌خوبی در جامعه ایفا کرده و از این فرصت بیشترین بهره را برای خدمت به مردم استفاده کند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما