شنبه 1 ارديبهشت 1403   02:00:39

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

کتاب «بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» از چاپ خارج شد

  • خلاصه :کتاب «بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید باقر محمدی به همت گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )،  کتاب «بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید باقر محمدی به همت گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

ضرورت اقامه حدود از جمله ادله فقها بر ضرورت حکومت اسلامی است؛ در مقابل برخی به جهاتی از قبیل عدم مشروعیت اقامه حدود در عصر غیبت، موانع حقوق بشری به جهت ظاهری خشن داشتن و مخالف با کرامت انسانی بودن با آن مخالفند و برخی دیگر راه انفعال را پیموده و اجرای حدود در عصر غیبت را ناممکن می دانند، در تحقیق حاضر، پس از بررسی و تحلیل و نقد دیدگاههای مخالف، تلاش گردیده است هرگاه در شرایط خاص مانعی جدی فراروی اقامه حدود وجود داشته باشد با روش فقهی و با استفاده از ظرفیت های فقه اهل بیت علیهم السلام، جایگزین‌های مناسب مطرح شود.

این کتاب در سه فصل طرح ریزی شده است و عناوین فصول کتاب عبارت از «کلیات»، «موانع اقامه حدود در عصر غیبت» و «نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» است.

شایان ذکر است، این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در 416 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما