پنجشنبه 30 فروردين 1403   09:20:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

توصیه های امام حسن عسکری به شیعیان

  • خلاصه :معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام حسن عسکری(ع) در حدیثی خطاب به شیعیان نسبت به رعایت تقواى الهى و مراقبت در امر دينتان، كار و كوشش براى خدا، راستگويى، اداى امانت، سجده طولانى و نيكو همسايه دارى توصیه فرمودند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید موسی رجایی در نشست صمیمی کارکنان این دفتر با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) به تشریح میراث اخلاقی شیعیان توسط این امام همام پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت به شیعیان فرموده‌اند: شما را سفارش مى كنم به تقواى الهى و مراقبت در امر دينتان، كار و كوشش براى خدا، راستگويى و اداى امانت به كسى كه امانتى به شما سپرده است، صاحب امانت نيكوكار باشد يا بدكار، و سجده طولانى و نيكو همسايه دارى؛ زيرا محمّد(ص) براى اين امور آمده است.
وی گفت: با توجه به حدیث مذکور، بازگرداندن امانت به هر کس نیکوکار باشد یا بد کار، از صفات برجسته شیعیان است؛ ایشان بر این وصیت خویش اصرار خاص دارند؛ لذا همه باید بدانیم که یکی از خصایص اخلاقی انسان که دارای ارزش و اهمیت فوق العاده ای می باشد، امانت و امانت داری است.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی درباره معاشرت تصریح کرد: ضرورت همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و ارتباطات بیدارگرانه و آموزنده با اهل سنت یک اصل و قانون اخلاقی شیعه است؛ امام حسن عسکری(ع) خطاب به شیعیان می فرمایند: در بین قبایل و طوایف اهل سنت نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان حضور پیدا کنید، از بیمارانشان عیادت کنید و حقوق آنان را ادا نمایید.
وی افزود: در این حدیث شریف، آراستگی شیعیان به صفات زیبا و فضایل اخلاقی، عامل سرور و خوشحالی اهل بیت(ع) شمرده شده است؛ اگر شیعیان مسئولیت‌های شیعه بودن را بشناسند و به آن‌ها عمل کنند و در جامعه و جهان به خوبی معروف گردند، موجبات سرور و خوشحالی پیشوایان شیعه(کونوا لنا زینا و لا تکونوا شینا) را فراهم سازند.
حجت الاسلام والمسلمین رجایی اظهار داشت: امام عسکری(ع) فرموده‌اند: ‌زمانی که یکی از شما شیعیان در دینش ورع بورزد و راست بگوید و امانت را خوب ادا کند و با مردم خوش اخلاق گردد، گفته می‌شود «هذا شیعی فیسرنی ذلک» این شیعه است! پس مرا خوشحال می‌سازد. 
وی خاطرنشان کرد: این حس امانتداری در سطوح جامعه، سازمان و فردی موضوعیت پیدا می کند و با ذکر مصادیقی از امانتداری اجتماعی، سازمانی و فردی فرمودند در جامعه و سازمانی که افراد و کارکنان آن امانت داری را سـرلـوحـه کـار خـود قـرار می دهند و همواره در مسئولیت ها، تـکلیف ها و پست هایی که به آن هـا سـپرده می شود، حس کوشش، تلاش، حفاظت و مواظبت بر آن کار  را دارند، موجب ترقی ، پیشرفت  و رونق و رواج کاری آن اجتماع می گردد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما