جمعه 31 فروردين 1403   06:48:06

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد:

شماره 58 فصلنامه «اخلاق» منتشر شد

  • خلاصه :رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره شماره اخیر فصلنامه «اخلاق» گفت: شماره 58 این فصلنامه منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: اخلاق کاربردی، شاخه‌ای از اخلاق هنجاری است که احکام اخلاقی حرفۀ خاص، مانند پزشکی یا گروه و سازمان خاص، مانند دولت‌مردان یا فعل و رفتار خاص، مانند نقدکردن یا حکمی جزیی از این سه قسم، مانند دروغ در حرفۀ پزشکی و مسئولیت‌پذیری در دولت‌مردان و اخلاق نقد سیاسی رقیبان را داوری و فضایل و رذایل مربوط به آن را تبیین می‌کند.

وی گفت: در این شماره، مقاله نخست با عنوان «اخلاق مناظرۀ علمی در سیرۀ امام رضا(ع)» اخلاق کاربردی مناظره از دیدگاه اسلام را تبیین می‌کند؛ نویسنده در مقالۀ بعدی با عنوان «اخلاق کاربردی متقاعدسازی دینی با تحلیل و تبیین قرآنی و روایی» اخلاق کاربردی متقاعدسازی دینی را بیان کرده است.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مقاله «رشد معنوی و اخلاقی در دوران کودکی و تأثیر آن در بزرگ‌سالی» رشد اخلاقی ویژه گروه کودکان را از منظر خاص ارائه کرده است؛ اخلاق کاربستی سازمانی در ارتباط با تقلب‌های مالی، از زوایۀ جزیی‌نگرانه، در نوشتار «رابطۀ هویت ‌سازمانی و گزارش تقلب‌های مالی با نقش تعدیل‌گر شدت اخلاقی ادراک‌شده و شخصیت پویا» توصیف شده است.

وی افزود: همچنین، نظریه‌های اخلاق مجازات از دیدگاه قرآنی در مقاله‌ای با عنوان «بررسی دلالت آیات قرآن بر نظریه‌های مختلف مجازاتى» بررسی شده است و در مقالۀ پایانی، بررسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول، کنکاش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدیان خاطرنشان کرد: نگرش اخلاق کاربردی به موضوعات خاص، بیانگر این حقیقت است که کلی‌گویی در دانش اخلاق جای خود را به داوری‌های اخلاقی جزیی‌نگرانه داده است؛ در این شماره، سعی شده است چنین نگرشی به مخاطبان فرهیخته فصلنامه «اخلاق» القا شود.

لازم به ذکر است، علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از فصلنامه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه به نشانی www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.Morsalat.ir مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما