پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:11:56

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی مطرح شد:

آغاز پذیرش در سطح 3 و 4 مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه

  • خلاصه :معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه(خواهران) با بیان اینکه پذیرش سطح سه و چهار در این مؤسسه از 13 اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: هم اکنون 684 طلبه در این مؤسسه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، فاطمه محمدی در گفت و گویی به تشریح برنامه‌های این معاونت پرداخت و اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه از سال 1363 فعالیت خود را با برگزاری دوره های آموزشی پودمانی برای طلاب شروع کرد.

وی با بیان اینکه چند سال بعد دوره‌ های آموزشی رسمی در سطح دو آغاز شد، گفت: از سال 1385 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه، علاوه بر سطح دو، در مقطع سطح سه نیز در چند رشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد که الحمدلله امروز با لطف و عنایت پروردگار و تلاش همکاران در 9 رشته طلبه داریم.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه(خواهران) با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این مؤسسه بعد از فراغت از تحصیل به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مشغول می شوند، تصریح کرد: رشته‌هایی سطح سه این مؤسسه عبارت از فقه و اصول، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مطالعات اسلامی زنان، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی و اخلاق، تربیت دینی و... است.

وی افزود: هم اکنون 684 طلبه در سطوح مختلف این مؤسسه مشغول تحصیل علم هستند که به تفکیک 221 نفر در سطح دو، 322 نفر در سطح سه و 141 نفر در سطح چهار در حال تحصیل هستند که آموزش سطح چهار از سال 1393 به صورت رسمی در 4 رشته حکمت متعالیه، فقه خانواده، تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن شروع شده است.

محمدی اظهار داشت: پذیرش حوزه خواهرانِ مرکز مدیریت در سال جاری از اول اردیبهشت شروع شد و پذیرش مؤسسه معصومیه هم در سال جاری از 13 اردیبهشت ماه، آغاز شده است؛ البته در سال جاری پذیرش در سطح دو را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تحصیل بانوان در این مؤسسه رایگان است، گفت: در کنار تحصیل، یکسری مهارت‌ها مانند تدوینگری، فتوشاپ، عکس نوشته، مقاله نویسی پیشرفته، تربیت مربی خانواده و تربیت استاد، برپایی نشست‌های خانوادگی جهت تحکیم خانواده و... هم آموزش داده می‌شود زیرا همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند طلاب باید با ابزار روز آشنا باشند.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه(خواهران) تصریح کرد: فارغ التحصیلان آشنا به تربیت و مشاوره این مؤسسه در قالب حضور در مؤسسات فرهنگی و مهد کودک‌ها به ارائه خدمت به جامعه می‌پردازند؛ همچنین در مؤسسه، مرکز پژوهش‌های اسلامی وجود دارد که طلاب علاقه‌مند به پژوهش می‌توانند به پژوهش‌های کاربردی ناظر به نیازهای روز بپردازند.

وی با بیان اینکه استفاده از استادان مجرب حوزه و دانشگاه و وجود کتابخانه غنی و مجهز از مزایای مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه است، افزود: برگزاری دوره‌های تربیت مربی در این مؤسسه از دیگر کارهایی است که انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه کلاس‌های مجازی از سوی مؤسسه با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی در ایتا و فضاهای  مجازی دیگر آغاز شد و 148 کلاس در این مدت داشتیم و 13 کارشناس بر آن نظارت داشتند.

وی افزود: 85 الی 90 درصد کلاس‌های ما با موفقیت انجام شد و حتی در پساکرونا بنا داریم یک هشتم یا یک نهم کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم، چون امکان اعطای مدرک برای کلاس‌های مجازی برای طلاب حضوری وجود ندارد.

معاون آموزش موسسه آموزش عالی معصومیه خواهران تصریح کرد: عمده استادان این مؤسسه در سطح سه و چهار، آقایان هستند ولی در سطح دو تمامی کلاس‌ها با حضور استادان خانم اداره می‌شود؛ همچنین دوره آموزشی سطح سه در مؤسسه در قالب حداکثر 11 نیمسال و در سطح چهار از هشت تا 12 نیمسال صورت می‌گیرد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما