پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   16:19:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد

  • خلاصه :رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد، گفت: امروز ایران سیاست آمریکا در منطقه را مضمحل کرده  وطبیعی است که ترامپ نتوانند ما را تحمل کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در اولین پیش نشست همایش "مقاومت اسلامی از نگاه قرآن" با موضوع "روش های مقاومت در برابر آمریکا در منطقه غرب آسیا" که با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران حوزوی در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، مقاومت را یک نظریه خاص و ویژه دانستند و درخواست تبیین نظری و عملی آن را داشتند لذا از وظایف نهادهایی مانند دفتر تبلیغات اسلامی این است که در این زمینه قدم برداردند و این همایش در این راستا است.


وی با بیان اینکه اصطلاح مقاومت در قرآن نیست ولی جهاد وجود دارد، تصریح کرد: مقاومت از منظر قرآن به معنای ایستادگی، صبوری و بردباری در برابر مهاجم است؛ این اصطلاح از سوی رهبری بسیار هوشمندانه است زیرا ما در عصر غیبت، جهاد ابتدایی نداریم؛ امام راحل که به ولایت مطلقه فقیه معتقد بود، می فرمود هر چیزی که برای امام معصوم است، به جز جهاد ابتدایی، برای ولی فقیه ثابت است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم، با بیان این که مقاومت با جهاد دفاعی مرتبط است ولی مفهومی عام تر دارد؛ تصریح کرد: در جهاد دفاعی وظیفه همه است تا در آن شرکت کنند و مقاومت هم نوعی جهاد دفاعی با گستره بیشتری است زیرا مقاومت علاوه بر جنگ سخت، جنگ نرم و اقتصادی و... را هم شامل می شود.

وی افزود: مقاومت یک حالت تهاجم قهری بوده و امروز در کشور تبدیل به نظریه شده است؛ بنده معتقدم که مفاد آیات قرآن به ما می رساند که خوی استکباری با تهاجم مساوی است؛ یعنی اگر نظام و انسانی استکباری شد، حقیقت وجودی او مبتنی بر تهاجم بر دیگران و سلطه و استعمار بر دیگران است، بنابراین جریان استقلال خواه برای او قابل تحمل نیست، مخصوصاً اگر این جریان در منطقه سوق الجیشی مانند ایران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با بیان اینکه این تعبیر که ترامپ هویت بی نقاب آمریکاست، تعبیری کاملاً دقیق است، اظهار داشت: امروز ایران سیاست آمریکا در منطقه را مضمحل کرده و طبیعی است که نتوانند ما را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد، لذا لازم و ضروری است که ابعاد و اضلاع این نظریه تبیین شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تعبیر شیطان بزرگ را برای آمریکا بیان کردند و همه ویژگی های شیطان که در قرآن هست، با نظام سلطه همخوانی دارد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما