پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:42:31

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» خبر داد:

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش «نظریه علم اسلامی» / رونمایی از 13 اثر در حوزه علم دینی

  • خلاصه :رییس همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» از ارسال حدود 100 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این میزان 50 مقاله به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ابراهیم علیپور در نشست خبری همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» که به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، با بیان این که علم دینی و اسلامی کردن علوم از چالش برانگیز ترین مسائل چند دهه اخیر است، اظهار داشت: این همایش نیز در همین راستا راه اندازی شده و به طور خلاصه برای آن پنج هدف را دنبال کرده ایم.

وی افزود: اولاً با توجه به رسالت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دنبال پژوهش های بنیادین و تولید آثار در حوزه علم دینی هستیم، ثانیاً می‌ خواهیم لبیکی به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای اسلامی سازی دروس آموزش و پرورش داشته باشیم.

رییس همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» با بیان این که سال 96 شروع فراخوان مقالات و آغاز نشست های این همایش بوده است، تصریح کرد: علاوه بر مقالات و کارهایی که در روز همایش از 8 صبح تا 19 عصر صورت می‌ گیرد، تلاش کرده ایم که 14 جلد آثار تولیدی را آماده کنیم که 13 جلد آن در روز همایش رونمایی می‌ شود.

وی با بیان این که حدود 100 مقاله و خلاصه به دبیرخانه رسیده است، افزود: نزدیک به 50 مقاله به مرحله نهایی همایش راه پیدا کرده اند و 20 مورد نیز به صورت سفارشی به دست ما رسیده است.

علیپور اظهار داشت: در این همایش مشاهیری دست به قلم شده اند و با همکاری مراکز متعدد آثار خوبی تولید شده است، یکی دیگر از اهداف همایش، پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب بود که در حوزه اسلامی سازی علوم و بحث نظام آموزش و پرورش مطالبات متعددی داشته اند و این همایش در حقیقت پاسخ به نیاز نظام تعلیم و تربیت کشور هم می باشد.

وی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب دفتر تبلیغات اسلامی را موظف به پاسخگویی به سؤالات روز کرده اند، گفت: این همایش در همین راستا برگزار می‌ شود، البته با توجه به این که نظریه "علم اسلامی" آیت الله جوادی‌آملی بررسی شده، به نوعی تقدیر از مقام علمی ایشان نیز بوده است.

رییس همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» تصریح کرد: این همایش دارای یک افتتاحیه و یک اختتامیه است و اساتید متنوعی دعوت شده اند که غیر از سخنرانان افتتاحیه و اختتامیه، پنل های «نظریه علم دینی»، «نظریه علم دینی آیت الله جوادی‌آملی»، «نظریه تربیتی و علم دینی و کاربست علم دینی در تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی» نیز برگزار می‌ شود.

وی افزود: میزگردی هم صبح روز افتتاحیه برگزار می شود که جایگاه علم دینی را نظام آموزش و پرورش با حضور مسؤولان معرفی خواهیم کرد.

علیپور با بیان این که بیش از نصف کتب های آماده شده توسط نشر دفتر تبلیغات اسلامی تولید شده است، اظهار داشت: برخی از آثار نیز به همت مراکز علمی دیگر و از جمله خود پژوهشگران، تولید و به دست ما رسیده است.

وی گفت: شش نشست نیز در راستای تضارب آراء به صورت کاملاً نظریه پردازی در طول ماه های قبل برگزار شده است که بتواند قدمی در راه ترویج علم برداشته شود.

رییس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به برخی از مهمانان و سخنرانان این همایش تصریح کرد: آیت الله اعرافی و حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی "رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم"، علی ذوعلم "رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش"، عبدالحسین خسروپناه، محمدتقی سبحانی، هادی صادقی و مرتضی جوادی آملی از جمله میهمانان این نشست هستند که برخی نیز به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: همچنین آقایان حداد عادل، محمدمهدی اعتصامی، منوچهر فضلی خانی، محمد فتحعلی خانی، مهدی گلشنی و علی اله بداشتی از جمله دیگر حاضران در این نشست هستند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما