جمعه 10 فروردين 1403   01:17:16

(مهار تورم، رشد تولید)

print

نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد

  • خلاصه :نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده "معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران توجه  ویژه ای به قرآن در جامعه ایران صورت گرفت، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی مولود انقلاب اسلامی است؛ این مجموعه توانسته عده ای از دانشوران آشنا به ادبیات فرهنگ دینی را دور هم جمع کرده و گروه های تخصصی تشکیل دهد؛ 
وی گفت: کارنامه این نهاد حوزوی در عرصه قرآن، بسیار درخشان است و در این زمینه، با دو بخش تولید و عرضه ارتباط دارد اما از عرضه تا یافتن مخاطب و راهیابی به عینیت زندگی، راه طولانی در پیش است.
حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی "رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" نیز در این مراسم تصریح کرد: مشکل بزرگ امروز جهان اسلام این است که به لحاظ فکری، توسط افکار غیر وحیانی اشغال شده است.
وی با بیان این که اگر بخواهیم در جامعه اسلامی تمدن سازی کنیم، بدون استفاده از آیات الهی و قرآن، امکان پذیر نیست، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با محوریت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم، تمام هم و غمش این بوده و هست که زیرساخت علمی نجات علوم انسانی از اشغال فکری دنیای غرب را فراهم کند.
همچنین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور "رئیس حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور" نیز در این مراسم اظهار داشت: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، مجموعه با عظمتی است که هرگاه احساس کرده می تواند در زمینه فرهنگ و قرآن مؤثر باشد، سخاوتمندانه به میدان آمده و خاضعانه به عنوان خادم قرآن فعالیت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین تیموری "مسؤول نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی" در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این نمایشگاه، اظهار داشت: هدف بزرگ این نمایشگاه، ترویج آموزه‌های قرآن در میان مردم و جامعه بود.
وی با بیان این که این نمایشگاه با محوریت و شعار قرآن مبنای انقلاب اسلامی و با فعالیت های متنوع قرآنی در عرصه ارائه خدمات قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی و ترویجی، ارائه مشاوره های مذهبی، ایجاد زمینه ارتباط مستقیم مؤلفان آثار قرآنی با بازدیدکنندگان از نمایشگاه و...، از جمله فعالیت های این نمایشگاه بود.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما