English | العربیة

ملکی راد
1393/4/21 شنبه طرح اجمالی «مفاهیم اساسی سیاسی در حوزه مهدویت» ارائه شد ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد مدیر گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، از ارائه طرح اجمالی «مفاهیم اساسی سیاسی در حوزه مهدویت» خبر داد.

به گزارش ایسکا: حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد با اعلام خبر ارائه طرح اجمالی پروژه «مفاهیم اساسی سیاسی در حوزه مهدویت» در پژوهشکده مهدویت، اظهار داشت: این طرح در گروه فرهنگ مهدویت ارائه و پس از بررسی در این گروه به صورت طرح به شورای پژوهشی ارسال شده است که در صورت تایید توسط این شورا کار بر روی آن انجام خواهد گرفت.

وی در تبیین ضرورت انجام این طرح اظهار داشت: مهدویت از زوایای گوناگون کلامی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد ولی بعد سیاسی آن به دلیل ارتباط با اداره جامعه و حکومت دارای اهمیت خاص می باشد. یکی ازمباحث مهم مهدویت، کشف، استخراج، توصیف و تبیین مفاهیم اساسی سیاسی است.

وی ادامه داد: در این راستا، پژوهش حاضر تلاش می کند موضوعات و مفاهیم سیاسی حوزه مطالعاتی مهدویت را در شاخه ها و گرایش های مختلف علوم سیاسی مانند اندیشه سیاسی (شاخه فلسفه سیاسی، کلام سیاسی، فقه سیاسی، عرفان سیاسی، اخلاق سیاسی و . . .)، علم سیاست، جامعه شناسی سیاسی، روابط بین الملل (سیاست جهانی) و نظایر آن کاوش نماید. بدین صورت که ابتدا به صورت مسبوط گرایش­های مختلف علوم سیاسی را با استفاده از متون و منابع متنوع اصلی و رایج توصیف کرده و سپس بر اساس شاخه­های گوناگون آن، مباحث و موضوعات اساسی سیاسی را طرح نماید تا بتواند به عنوان یک اثر مرجع ، افق­های مطالعاتی مهدویت را در حوزه سیاست برای تحقیق و پژوهش فراهم نماید.

 

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 5584
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما