English | العربیة

ملکی راد
1393/4/15 يكشنبه «نقش و کارکردهای اخلاق سیاسی در زمینه سازی ظهور» در پژوهشکده مهدویت در حال انجام است ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد مدیر گروه فرهنگ مهدویت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، از آخرین وضعیت پروژه «نقش و کارکردهای اخلاق سیاسی در زمینه سازی ظهور» خبر داد.

به گزارش ایسکا: حجت الاسلام و المسلمین ملکی راد با اعلام خبر اجرای پروژه «نقش و کارکردهای اخلاق سیاسی در زمینه سازی ظهور» در پژوهشکده مهدویت، اظهار داشت: این پروژه توسط حجت الاسلام و المسلمین حامد شاهرخی کارشناس گروه مبانی و فرهنگ مهدویت در حال انجام است.

وی در تبیین این پروژه اظهار داشت: در عصر حاضر ادیان با ترسیم یک جامعه آرمانی و ارائه آن به عنوان یک الگو به دیگر ملل، سعی در همسو نمودن آنان با برنامه‌ها و اهداف خود را دارند،اسلام نیز برای این مهم دستورالعمل‌هایی ارائه نموده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دین اسلام در این زمینه ایده مهدویت می‌باشد که در آینده تاریخ با ظهور انسانی متعالی  جامعه بشری را نجات خواهد داد. این اندیشه از مولفه‌ها و عناصر تحول زایی برخوردار است. دکتر ملکی راد افزود: جامعه منتظر که از این حیث بسیار غنی و از موتور محرِّکی (به نام انتظار) برخوردار است، برخود لازم می‌داند برای خویش و در نهایت دیگر جوامع و ملل، الگوی اخلاق سیاسی و اجتماعی ارائه دهد که عمل به آن موجب تنظیم روابط سیاسی، اجتماعی می‌شود.

مدیر گروه مبانی و فرهنگ مهدویت ادامه داد: این طرح با بررسی سنّت معصومین(ع) (خصوصاً روایات بیانگ رحکومت حضرت حجت(ع) و سیره عملی آنان، که در حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) به منصه ظهور رسیده، در صدد ارائه یک‌ الگـوی اخلاقی مناسب برای جامعه در راستای نهادینه سازی اخلاق سیاسی و اجتماعی می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: این پروژه اکنون در حال انجام است و محقق بخش هایی از آن را به انجام رسانده است.

 

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر


آخرین به روزرسانی:
شنبه 7 فروردين 1400 12:09:44

تعداد بازديد اين صفحه: 5683
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما