1
ايمان گروي نويسنده : رضا اكبري چاپ: دوم قطع: رقعي قيمت : 23000

استدلال هاي فلسفي براي اثبات خداوند بخش بزرگي از انديشه هاي فلسفي و كلامي را به خود اختصاص داده است. بارها پرسيده اند كه اين استدلال ها تا چه اندازه به سود باورهاي ديني هستند؟ آيا تلاش اقامه كنندگان استدلال هاي فلسفي در اثبات وجود خداوند تلاشي نا به جاست؟

بالاتر اين كه آيا اقامه استدلال در اثبات وجود خداوند به رابطه متدينان با خداوند ضرر نمي رساند؟

سه انديشور مشهور (كركگور، ويتگنشتاين و پلانتينگا) پاسخ هاي مهمي به اين پرسش ها داده اند. كركگور استدلال ها را بي ارتباط و حتي مضر به باورهاي ديني مي داند؛ ويتگنشتاين با به كارگيري مفاهيمي كليدي، هم چون: «بازي هاي زباني» و استدلال هاي فلسفي را كاملاً بي ارتباط با باورهاي ديني قملداد مي كند و پلانتينگا گزاره «خدا وجود دارد» را پايه و بي نياز از استدلال تلقي مي كند. ايمان گروي كوشيده است تا ديدگاه هاي اين سه انديشور را به تفصيل گزارش و نقد و بررسي كند.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما