3
فرهنگ نامه مؤلفان اسلامي نويسنده: گروهي از پژوهشگران چاپ: اول تاريخ :زمستان 1389 قطع: رحلي صفحه:936 قيمت :280000

كتاب پيش رو، شناسنامه علمي فرهيختگان و دانشمنداني است كه از صدر اسلام و در حوزه تمدن اسلامي، اثري علمي پديد آورده و در شكوفايي فرهنگ و تمدن اسلامي و انتقال آ« به نسل هاي آينده نقش آفريده اند. با اينكه در معرفي اين نويسندگان، ابعاد مختلف شخصيتي آنان موردتوجه بوده، اما وجهه علمي ـ فرهنگي شان نمود بيشتري يافته است.

اين اثر، معرفي مؤلفان سه قرن نخست هجري را براساس ترتيب الفبايي دربر دارد و ذيل نام و نسب هر نويسنده، اطلاعات زيست نامه آن فرد، همانند خاستگاه، تاريخ ولادت، دوران دانش آموختگي، سفرهاي علمي، برخي استادان و شاگردان، فعاليت هاي سياسي ـ اجتماعي، تاريخ درگذشت و در نهايت، كتاب ها و آثار علمي او يكجا آمده است. اين معرفي نامه بر پايه داده هاي موجود در منابع پديد آمده، از اين رو در مورد شماري از نويسندگان كه گزارش منابع در مورد آنها اندك مي باشد، تنها اشاره اي كوتاه به نام و اثرشان شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما