2
فقه المسائل المستحدثة نويسنده: علي عباس الموسوي چاپ: اول تاريخ : تابستان 1388 قطع: رقعي صفحه:264 قيمت :32000

آن دسته از مطالعات فقهي كه به مسائل جديد و نوپيدا مي پردازد از تنوع خاصي در شكل و شيوه كار برخوردار است. البته حل همه مسائل وابسته به قواعد عام استنباط مي باشد كه در علم اصول پايه گذاري شده است ولي پاسخگويي به مسائل جديد در همان چارچوب كلي علم اصول، نيازمند ابزارهاي ديگري است كه تعدد و تنوع موضوعات مسائل اقتضاي فراهم بودن آنها را دارد.

نويسنده محترم شيوه هاي مختلف فقها براي ورود به مسائل مستحدثه را تا حد امكان جستجو و در نگاهي مقارن موردنظر قرار داده و بدين نتيجه رسيده است كه قواعد خاصي بر اين دسته از مطالعات فقهي حاكم مي باشد كه تاكنون به شكل مستقل موردتوجه قرار نگرفته است. اين كتاب حاصل جستجوي نويسنده و تلاش او براي تدوين قواعد مذكور است.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما