راههای شرعی سپرده گذاری در بانکها
در بخش علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر؛ شایسته تقدیر شدن کتاب راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر که صبح روز چهارشنبه هشتم دی ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، در بخش علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی کتاب راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالیف محمدحسین احمدی شایسته تقدیر شناخته شد.

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر صبح امروز، هشتم دی‌ماه با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، دبیر این جشنواره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
در مجموع پنج هزار و ۹۶۹ عنوان کتاب در ۱۰ گروه با محورهای «علوم قرآن و حدیث»، «اصول، فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق و مذاهب اسلامی»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، «ادبیات‌ داستانی و رمان»، «کودک و نوجوان»، «علوم اجتماعی»، «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی»، «علوم تربیتی، روانشناسی و علوم رفتاری»، «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)» در ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که:
در بخش علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی محمدحسین احمدی(راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها) و سیدمسعود قانع(مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی) شایسته تقدیر شدند.

معرفی اجمالی کتاب راه‌های شرعی سپرده‌گذاری در بانک‌ها:
کتاب «راه های شرعی سپرده گذاری در بانک ها » امروزه استفاده از خدمات بانکی از جمله سپرده سرمایه گذاری، از ضرورت های یک جامعه است؛ زیرا بسیاری از افراد پس اندازکننده، فرصت و تجربه و تخصص کافی برای به کارگیری سودآور پس انداز خویش را ندارند و از این رو به دنبال جای مطمئن برای سرمایه گذاری سودآور و مشروع هستند. در این میان بانک ها و مؤسسات مالی، با تجهیز سرمایه های راکد و به کارگرفتن آنها در فعالیت های اقتصادی، می توانند هم در تأمین خواسته های آنان و هم در رفاه عمومی نقش بسزایی ایفا نمایند. این پژوهش ضمن بررسی ماهیت فقهی ـ حقوقی سپرده گذاری در پی راه جدید سپرده گذاری سودآور و مشروع است.
بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول:کلیات تحقیق
فصل دوم: بانک و بانکداری
فصل سوم: مروری بر موازین فقهی تحقیق
فصل چهارم:ماهیت سپرده گذاری در بانک ها
فصل پنجم: بررسی راه های شرعی مطرح شده برای سپرده گذاری
فصل ششم: مشروعیت سپرده گذاری به عنوان عقد مستقل
فصل هفتم: نتایج و پیشنهادها
منبع: اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار, برگزیده ها
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1644
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما