انتشار کتاب
به همت پژوهشکده اسلام تمدنی انجام شد؛ کتاب تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر منتشر گردید کتاب تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر نوشته محمد مسعود سعیدی عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی منتشر گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کتاب تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر نوشته دکتر محمد مسعود سعیدی عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردید.

معرفی کتاب:

در این کتاب تلاش شده است تا با تحلیلِ تحقیقات منضبط و استنتاج منطقی از یافته‌ های تخصصیِ فراهم‌ شده در قلمرو جامعه‌ شناسی دین و حوزه ‌های مرتبط، برخی از مهم‌ترین مباحث مربوط به تحولات نوپدید دینی و معنوی در دنیای معاصر از چشم‌ اندازی جهانی و تطبیقی (مقایسه با نمونه‌ ای از جامعۀ ایران) مورد بررسی قرار گیرد. در فصل اول، بعد از توضیح مفاهیم اصلی، جنبش ‌های مرتبط با تحولات دینی جدید و سپس، ویژگی‌ های عمدۀ خودِ تحولات معرفی می‌گردند. در فصل دوم، ابتدا نابسندگی ویژگی‌ های روانشناختی برای تبیین این تحولات ارزیابی شده و به دنبال آن، فرایند شکل ‌گیری گروه‌ ها و سپس، فرایند تغییر آیینِ اعضای تازه ‌وارد به گروه‌ ها توصیف می ‌گردد و در ادامه نیز بحث مختصری دربارۀ پیامدهای مشارکت در گروه ‌های نوپدید دینی صورت می‌ گیرد. بالاخره در فصل سوم، نخست، ویژگی‌ های اجتماعی اعضای تازه‌ وارد به گروه های دینی جدید و سپس، تبیین‌ های مختلف جامعه ‌شناختی، یعنی توضیح علّی تحولات نوظهور دینی و در پایان نیز رابطۀ جامعه با تحولات دینی معاصر بررسی می‌گردد.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما