کوثر هدایت
به همت اداره اعزام خواهران مبلغه و با همکاری اداره فضای مجازی هنر ورسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید: دومین نشست تخصصی چهاردهمین همایش کوثر هدایت دومین نشست تخصصی چهاردهمین همایش کوثر هدایت بصورت مجازی با عنوان جنگ ترکیبی و رسالت نخبگان در عصر رسانه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در  این نشست تخصصی حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، به تشریح موضوع " نشست جنگ ترکیبی و رسالت نخبگان در عصر رسانه" پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در تاریخ 14 خرداد 1401 سخن بسیار مهمی را ابراد فرمودند:" امروز مهم ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است بلکه بتوانند با کار روانی، با فعالیت های اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدور پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند."

این سخن قبل از جریاناتی است که از شهریور ماه در کشور آغاز شده بود. بعدها در سخنرانی های مختلف این جریان را به عنوان جنگ ترکیبی معرفی کردند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به توضیح مفهوم جنگ ترکیبی پرداخت و گفت:

نخستین بار فرانک هافمن اصطلاح جنگ ترکیبی را مطرح کرد. اصل جنگ ترکیبی چیز جدیدی نیست و همواره وجود داشته است ولی شکل های آن در طول زمان تغیر کرده و ابزارهای مختلفی وارد در این جنگ ترکیبی می شود.

وی افزود: اصطلاح جنگ ترکیبی به یک راهبرد نظامی گفته می شود که آمیخته ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک یعنی منظم و نیز جنگ نا منظم، جنگ در فضای مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ حقوقی و دادگاهی، مداخله در انتخابات، بر هم زدن بافت جمعیتی، مهاجرت، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و سایر روش هایی که بتوانند استفاده کنند. به این راهبرد نظامی که از مجموعه این امور استفاده میکند می گویند جنگ ترکیبی.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به ابعاد و مولفه های جنگ ترکیبی  اشاره کرد و آنها را برشمرد و با اشاره به جنگ شناختی گفت:در جنگ شناختی میخواهند اعتماد جامعه  را نسبت به حاکمیت خود از بین ببرند، وقتی  در هجوم شناختی این حجم از فعالیت وجود دارد اثری که میگذارد مانند ایدز است. ایدز کاری که میکند این است سامانه دفاعی بدن انسان رااز بین میبرد نتیجه اش این میشود که با کوچکترین بیماری انسان از کار می افتد و حوزه فرهنگ هم وقتی یک فرهنگ، قدرت تبیین و دفاعی خود را از دست بدهد و هیچ  سامانه های  دفاعی در برابر گلوله های فرهنگی نداشته باشد،  در ایدز فرهنگی است.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما