شریفی
در گفتگو با رئیس کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح شد؛ شیوع ویروس کرونا و فرصت ارائه خدمات کتابخانه در فضای مجازی شیوع ویروس کرونا در دنیا همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و در بسیاری از حوزه ها باعث تغییرات مثبت و یا منفی شده است، این تغییرات در بعضی از حوزه ها بستری برای رشد و شکوفایی و در برخی دیگر باعث رکود شده است

 به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وحید شریفی رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی درباره خدمات کتابخانه در زمان شیوع کرونا گفت: در حوزه فرهنگی و بخش کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این دوره با تمام مشکلات سعی شده است ارتباط کتابخانه با علاقه مندان و مخاطبان از طریق فضای مجازی حفظ شود.

وحید شریفی افزود: تنوع خدمات درگاه اینترنتی کتابخانه ها انگیزه بیشتری برای کتاب خواندن ایجاد می کند، استفاده از فضای مجازی نیز فرصت مناسب برای کسب تجربه های جدید است که شاید قبلا کمتر به آن توجه کرده ایم.

رئیس کتابخانه شیخ بهایی گفت: در حالی که برخی کتابخانه ها به تازگی به ضرورت داشتن یک درگاه اینترنتی فعال و کاربردی پی برده اند  کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان  از سال 1393 با هدف گردآوري، ذخیره و سازماندهی و گسترش منابع به شکل دیجیتالی اقدام به راه اندازی این خدمت نموده است.

در حال حاضر درگاه اینترنتی www.dtelib.ir  با ارائه خدمات ذیل تمامی خدمات کتابخانه ای را ارائه می نماید.

    کتابخانه دیجیتال با بیش از 20 هزار جلد کتاب تمام متن

    امکان اشاعه گزیده اطلاعات مورد نیاز پژوهشگر بر اساس علاقهمندیهای او؛

    درخواست عضویت و تمدید عضویت؛

    مشاهده دیرکردها ،جرایم،تعلیقات و گزارشات مربوط به میز امانت؛

    درخواست امانت،رزرو و تمدید؛

    مشاهده اطلاعات پروفایل اعضاء؛

    امکان مشاهده گزارشات مدیریتی؛

   نمایش وضعیت مدارك کاربر؛

    امانت بین کتابخانه ای؛

    پیشنهاد اصلاح منابع؛

    پیشنهاد خرید و پروسه

وی ادامه داد: در ایام همه گیری بیماری کرونا، ضرورت استفاده از فضای مجازی بیشتر از گذشته احساس شد. لذا بیشتر کارشناسان کتابخانه به فعالیت در بخش منابع دیجیتال پرداخته  و ضمن تقویت کتابخانه دیجیتال فعالیت اطلاع رسانی در فضای مجازی با حضور حداکثری در شبکه های اجتماعی توسعه پیدا کرد.

شریفی به مشارکت کتابخانه  با مراکز هم سو و فعالیت های ثمر بخشی از جمله برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی بر خط با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خراسان و نهاد کتابخانه های عمومی خراسان اشاره نمود.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی در پایان افزود: در ایام کرونا بخش فناوری اطلاعات کتابخانه،  اقدام به تولیدات چند رسانه ای و همچنین برپایی نمایشگاه مجازی هفته پژوهش و طراحی سایت نمایشگاه مجازی نمود. در این نمایشگاه ضمن معرفی پژوهشکده اسلام تمدنی و کتابخانه شیخ بهایی به معرفی اعضای هیأت علمی، آثار منتشر شده، نشریات پژوهشکده، گروه های پژوهشی، افتخارات پژوهشکده و اخبار نشست ها و کرسی ها و کارگاه های تخصصی پرداخته شد.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما