زندان
در جلسه هم اندیشی معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اداره کل زندانهای خراسان رضوی مظرح شد ؛ حضور روحانیت در زندان باعث توجه به قرآن و مسائل فرهنگی شده است جلسه هم اندیشی معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، جمعی از نخبگان تبلیغ با اداره کل زندانهای خراسان رضوی با حضورآقایان حجت الاسلام دکتر روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات کشور، حجت الاسلام دکتر مسعودی مدیر کل دفتر تبلیغات خراسان رضوی، حجت الاسلام حسینی زهان مدیر کل فرهنگی و تبلیغی استان، حجت الاسلام هاشمی رئیس اداره مبلغان ، عبدی مدیر کل زندانهای خراسان رضوی و حجت الاسلام لزگی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانهای استان زندان مرکزی مشهد پیرامون تعامل و همکاری دو دستگاه دفتر تبلیغات و اداره کل زندانهای استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان ؛ در ابتدای این نشست آقای عبدی مدیر زندان مشهد ضمن ابراز تشکر و خرسندی از حضور مبلغان و تشکر از برگزاری این جلسه وبا اشاره به اهمیت امر آموزش در زندانها بیان داشت: که می شود زندانها را به مراکز آموزشی تبدیل نمود وآنچه دراین راستا اهمیت دارد توجه به قرآن و مسائل فرهنگی است که حضور روحانیت در زندانها باعث تحقق این موضوع خواهد بود .

وی در ادامه به تجربه ی موفق دوره ی مدیریت خود بر زندان تربت حیدریه و اعزام زندانیان در قالب زائرین پیاده به مشهد اشاره کرد و گفت داوطلبان زیاد این رویداد و تاثیرات آن بر مددجویان نشان از آمادگی این قشر برای کار فرهنگی و تربیتی دارد تا جایی که برخی از این مددجویان داوطلب حضور در سخت ترین عرصه های خدمت به نظام شده اند.

آقای عبدی همچنین به موضوع حفظ قرآن و انس مددجویان با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امروز تعداد 240 حافظ قرآن کریم داریم که امیدواریم به زودی این تعداد با تلاش مبلغین گرامی و مسئولین زندان از هزار نفر فراتر برود که این انس با قرآن تاثیر خود را روی زندانیان و حتی خانواده های آنها نشان داده است.

حجه الاسلام  موسوی مهرمعاون قضایی واجرای احکام زندانهای استان در خصوص تاثیر حضور مبلغین در زندان گفت: کلام خداوند و اهل بیت نور است و مبلغین حامل این پیام هستند و ما تاثیر بسیار زیاد این حضور را از اولین لحظات حس کرده ایم. طبق آمارها و نظر سنجی هایی هم که انجام گرفته است میزان خودکشی و خودزنی و خشونت و مشکلات اخلاقی در بندهای مختلف حتی به صفر رسیده است و امیدواریم حضور روحانیون و مبلغین در انجمن های حمایت از زندانیان نیز بیشتر شود.

طی این بازدید مسئولین و نخبگان تبلیغی با برخی مددجویان زندان خراسان نیز به گفتگو پرداختند که این مددجویان نیز در خصوص مباحث فرهنگی و اعتقادی و برنامه های مذهبی و اقامه نماز مبلغین در زندان ابراز رضایت کرده و بیان داشتند که طی این مدت این اقدامات بر سبک زندگی آنها تاثیرات زیادی داشته است.

شایان ذکر است در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد در یکی از بندهای زندان وکیل آباد مشهد حضور یافت و با مددجویان این زندان دیدار کرد وی همچنین باتقدیر از تلاش های ارزشمند مبلغین خواستار ادامه ی این روند و برگزاری دوره های توانمند سازی دانشی و مهارتی در خصوص مبلغین شد.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما