مدیر حوزه خراسان شمالی
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:سفر رهبری منجر به توسعه کمی ۵۷۰ درصدی حوزه علمیه خراسان شمالی شد مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه سفر رهبری به استان نقطه عطف توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی بود، گفت: این سفر سبب تحول کیفی و توسعه کمی ۵۷۰ درصدی حوزه علمیه استان شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در همایش «حوزه علمیه، انقلاب اسلامی، تمدن سازی جهانی» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر پرداخت.

وی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی نقطه عطف توسعه حوزه علمیه استان بود، افزود: توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی در راستای چشم‌انداز حوزه علمیه استان و تأکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اینجا جایگاهی است که حوزه علمیه کامل با سطوح عالی درسی و کیفیت خوب می‌تواند فراهم شود»، برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در همان زمان جلسات مکرری برای تدوین طرح توسعه حوزه علمیه خراسان شمالی با پایه قرار دادن فرمایشات رهبری در سال ۹۱ تدوین شد و نخبگان حوزوی در این زمینه زحمات فراوانی کشیدند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی و حرکت جهادی دست‌اندرکاران دخیل در امر سبب شد رشد متوازن در شئون مختلف حوزه علمیه استان روی دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی تشریف آوردند در حوزه علمیه استان سطح یک و دو تدریس می‌شد و تنها ۸۴۰ طلبه داشتیم؛ اما بعد از سفر رهبری به لحاظ کمی و کیفی تحولی در استان شکل گرفت؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ طلبه در سطوح یک، دو، سه و چهار حوزه علمیه خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: امروز در حوزه علمیه استان سطوح یک، دو، سه و خارج و رشته‌های تخصصی تدریس می‌شود و ۸۴۰ طلبه سال ۹۱ به دو هزار و ۶۰۰ طلبه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از سفر رهبری به خراسان شمالی در بخش فیزیکی مدارس علمیه و استادسراها هم توسعه چشمگیری داشتیم، افزود: در سفر رهبری به خراسان شمالی رشد فیزیکی مدارس علمیه و ساختمان‌سازی در این زمینه در استان ۵۷۰ درصد افزایش یافت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برنامه‌های تربیتی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، خواستار تمرکززدایی از این برنامه‌ها و واگذاری اجرای برخی از آن‌ها به استان‌ها شد.

وی افزود: به‌عنوان‌مثال قرار است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بسته‌هایی را در تمامی مباحث در اختیار قشر جوان جامعه قرار دهد که در این زمینه می‌توان از ظرفیت علمی و پژوهشی استان‌ها هم بهره گرفت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اکنون در خراسان شمالی اندیشکده و موسسه پژوهشی وجود ندارد که طلبه درس خارج بتواند به‌صورت هدفمند در آن مشغول به پژوهش شود؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود با تمرکززدایی در فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، استان‌ها هم از ثمرات تحول موردنظر در این دفتر برخوردار شوند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما