اهل تسنن
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جمع روحانیون اهل سنت: بدفهمی اسلام و تلقی‌های غلط از دین‌داری مهم‌ترین تهدید دین است/ خودمان عامل به آموزه‌های اسلامی و مایه وحدت و انسجام جامعه باشیم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بدفهمی از اسلام و تلقی‌های غلط از دین‌داری و تدین مهم‌ترین آسیب تهدیدکننده دین اسلام در روزگار فعلی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، در نشست با علما و روحانیان اهل سنت خراسان شمالی، با اشاره به آسیب‌های تهدیدکننده دین، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های درونی که با آن مواجه هستیم بدفهمی اسلام و تلقی‌های غلط از دین و دین‌داری و تدین است.

وی اضافه کرد: نگاه‌های تکفیری و بسته که هر گروه و طایفه‌ای خود را حق مطلق و اسلام مجسم دانسته و همه را به چوب تکفیر و نامسلمانی رد کند، مهم‌ترین آسیب درونی دین‌داری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی افزود: این فهم ظاهری و سطحی از اسلام که آن را تنها به رعایت برخی ظواهر شرعی خلاصه کنیم، بخواهیم این ظواهر را با زور و جبر اجرایی کرده و کسی که با ما همراه نیست را خارج از دین و مسلمانی بدانیم بزرگ‌ترین خطر درونی است که دین و دین‌داری را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سردمداران و دنباله‌روهای جریان‌های افراطی که در چند سال و چند دهه اخیر این میزان فجایع را در جهان اسلام به وجود آوردند، معمولاً با علمای کبار اهل سنت قطع ارتباط داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: سران این جریان‌های افراطی اغلب تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و مهندسان و کسانی هستند که از عمق علمی و ریشه عمیق دینی برخوردار نبوده و با درک محدود خود از اسلام این اوضاع را به وجود آوردند.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نتیجه این فهم ناقص و غیر عمیق از دین اسلام منجر به برادرکشی در مناطق مختلف جهان اسلام شد که دل رسول‌الله (ص) و همه مؤمنان را به درد آورد و باعث سرافکندگی ما در جهان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: تصویر زشتی که از اسلام و مسلمانی در این چند سال به جهان ارائه شد درواقع با تنگ‌نظری‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها ایجاد شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به علمای اهل سنت خراسان شمالی گفت: باید همدلی و همکاری و دل سوزاندن‌ها برای دین خدا در وجود ما باشد و دغدغه دین و هدایت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در درجه نخست باید با سلوک و رفتار درست خود دیگران را به دین دعوت کرده و خود عامل به آموزه‌های اسلامی و مایه وحدت و انسجام جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی افزود: در این صورت است که می‌توانیم نسبت به آفات و مصائب فرهنگی که این نسل را تهدید می‌کند نقش تاریخی خود را ایفا کرده و همان‌گونه که گذشتگان ایمان و تقوا را به دست ما رساندند ما هم دین خدا را به دست نسل آتی برسانیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما