خان محمدی
تعرفه فعالیت های پژوهشی در سال نود و دو، 15درصد افزایش داشته است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)، رئیس گروه طرح و برنامه از افزایش 15 درصدی تعرفه فعالیت های پژوهشی، در آیین نامه پرداخت های پژوهشی امسال خبر داد.

ابراهیم خانمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکا با بیان اینکه پژوهشگاه جهت اجرای صحیح و مناسب فعالیت های خود نیازمند تدوین قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های روزآمد است گفت: یکی از وظایف گروه طرح و برنامه، تدوین آیین نامه ها و مقررات متناسب با نیازها، تقاضاها و اقتضائات پژوهشگاه است.

وی به اقداماتی که در این رابطه در گروه طرح و برنامه صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: بازنگری دستورالعمل اجرای قراردادها، آیین نامه پرداخت های پژوهشی، آیین نامه انتخاب پژوهشکده و پژوهشگر نمونه، آیین نامه اهدا و تخصیص کتاب، آیین نامه تصویب و اجرای فعالیت های پژوهشی، طرح اجمالی تحقیق، دستورالعمل شاخص های ارزیابی گروه، طرح مدیریت هزینه و همچنین بازنگری دستورالعمل به کارگیری محققان و مشارکت در تدوین آیین نامه های مربوط به هیئت علمی از جمله فعالیت هایی بوده است که یک­سال اخیر در گروه طرح و برنامه انجام شده است.

رئیس گروه طرح و برنامه با بیان اینکه آخرین آیین نامه ای که تدوین آن در این گروه به پایان رسیده است، آیین نامه پرداخت های پژوهشی است اذعان داشت: این آیین نامه با رویکرد انتقادی و با بررسی تطبیقی تعرفه های پژوهشی مراکز مطالعاتی و ملاحظه هزینه ها و تورم موجود مورد باز نگری و اصلاح قرارگرفت.

وی ادامه داد: در آیین نامه پرداخت های پژوهشی سال جاری، تعرفه­های فعالیت های پژوهشی 15 درصد و خدمات پژوهشی بین 10 تا 15 درصد افزایش داده شد. البته موارد استثنایی هم وجود دارد که کمتر یا بیشتر افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با شناسائی خلاء های تعرفه­ای و ملاحظه درخواست واحدها، موادی نیز به آیین نامه پرداخت های پژوهشی اضافه گردید.  

رئیس گروه طرح و برنامه با اشاره به این نکته که تعرفه های پژوهشی پژوهشگاه به لحاظ ریالی متناسب با تعرفه­های سایر مراکز پژوهشی است گفت: آیین نامه پرداخت های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به علت جامعیت و واقعی بودن تعرفه ها، مرجع برخی از مراکز پژوهشی قم بوده و آن مراکز بر اساس اطلاعات تعرفه پژوهشگاه تعرفه هایشان را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازنگری نظام نامه پژوهشی پژوهشگاه در دستور کار گروه طرح و برنامه است و این کار قرار است با همکاری معاونت پشتیبانی، معاونت پژوهش انجام شود.

خان محمدی با اذعان به وجود ضعف در آیین نامه مذکور، از مسئولین و کارشناسان واحدهای پژوهشی درخواست کرد تا با شناسائی خلاءهای موجود آئین نامه، پیشنهادهای اصلاحی خود را به صورت مکتوب تا پایان سال به گروه طرح و برنامه ارسال نمایند.

 

انتهای پیام/ 115

منبع: اختصاصی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا)
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 2833
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما