پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام)
الخصائص الحسينيّة
سه‌شنبه 14 آبان 1392 ویژگیهاى امام حسین علیه السلام - ترجمه الخصائص الحسینیّة
سلام و درود بر خورشید جهان افروزى که درخشش نور او، تمام هستى را از ناسوت تا ملکوت و از ملکوت تا لاهوت ، فراگرفته و دیده تمام ساکنان آسمان و زمین ، انبیا و اولیا را در مقابل عظمت خود، خیره ساخته است .
سلام و درود بر ماه جهان تابى که شعاع نور او قلوب تمام جنّ و انس ، ملکوتیان و جبروتیان را روشنى بخشیده و همه را در برابر همّت والا واراده فولادین خویش ، مبهوت و حیران نموده است .
سلام و درود بر بزرگ آموزگار آزادى که با شعار:
لاارى الموت الاّ سعادة والحیاة مع الظّالمین الاّ برما
چگونه بودن و چگونه شوریدن بر علیه ستم و ستمگرى را، بر تمام آزادمردان و ژرف اندیشان عالم آموخت .
سلام و درود بر بزرگ انقلابى تاریخ بشریّت که با قیام پرشکوهش ، ابر سیاه جهل و نادانى و شرک و بى دینى را که بر روى افکار پوسیده مردم سایه افکنده بود، برطرف کرد و پرده هاى ضخیم ظلمت را پاره نمود وخفتگان را بیدار و غافلان را آگاه کرد و مدّعیان دروغین خلافت وامامت را رسوا ساخت .
سلام و درود بر پیشواى عاشق پیشه اى که چگونه عشق ورزیدن به معشوق و جانبازى در راه عشق و فداکارى براى رسیدن به محبوب را، بر تمام شیفتگان عشق و دلباختگان محبّت آموخت .
سلام و درود بر ناخداى کشتى نجات که اسلام راستین محمّدى صلى الله علیه و آله و تشیّع پویاى علوى را که به دست کفرپیشگان مسلمان نما ومشرک صفتان موحّد صورت ، نجات داد و مسلمانانى که در طوفان سهمگین بیداد و ستم در حال غرق شدن بودند، به ساحل نور و هدایت رهنمون ساخت .
سلام و درود به مشعلدار حرّیّت و آزادگى که با فریاد:
فکونوا احرارا فى دنیاکم .
تمام ابعاد آزادى و آزادگى و همه انواع استعمار و استبداد را براى تمام نسلها در تمام عصرها ترسیم نمود و چگونه زیستن و چگونه مردن را براى همگان ، در تمام مقاطع تاریخ معیّن فرمود.
سلام و درود بر تجسّم راستین اسلام و حقیقت گویاى توحید که نحوه عبودیّت و بندگى در برابر حق را روشن کرد و تمام حیله هاى کفر و شرکِ در زیر پرچم اسلام و توحید، در جهت نابودى اسلام راستین و توحید واقعى را بیان نمود.
سلام و درود بر بزرگ فاتح دین و مذهب که با فریاد:
یاسیوف ! خذینى !
چگونه جانبازى کردن براى رهایى دین از چنگال بیدادگران را بر تمام رزمندگان و جهادگران و حامیان دین و مذهب ، نشان داد.
سلام بر شایسته ترین وارث آدم و وارسته ترین فرزند خاتم صلى الله علیه و آله وگرامیترین یادگار مرتضى علیه السلام و عزیزترین دلبند زهرا علیها السلام .
سلام بر او که بردبارتر از ایّوب ، مقاومتر از یعقوب ، قهرمانتر از یوسف ، باشکوه تر از سلیمان ، شجاعتر از موسى و مهربانتر از عیسى بود.
سلام بر او که مِهر پیامبر صلى الله علیه و آله در دل و شجاعت على علیه السلام در کف و فریاد زهراعلیها السلام بر سر و شکیبایى حسن علیه السلام در سینه داشت .
سلام بر آنکه ملکوتیان از صبر او در حیرت ، جبروتیان در یارى او در حسرت ، انبیا در غم او گریان و اولیا در مصیبت او نالانند.

قالب کتاب: HTML / سایز: 483 KB

برای مطالعه کلیک کنید.