اخبار ويژه
1393/11/20 دوشنبه اداره همکاری های علمی و پژوهشی گزارشی از نشست مشترک مدیر شبکه 3 سیما با مسئولان پژوهشگاه ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): جناب آقای میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما در بازدید از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خواستار همکاری پژوهشگاه در ارتقاء سطح برنامه های دینی این شبکه شد.

به گزارش ایسکا: جناب آقای میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما در بازدیدی که روز پنجشنبه 17 بهمن ماه 93 از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی داشت، خواستار همکاری پژوهشگاه در ارتقاء سطح برنامه های دینی این شبکه شد.

دکتر عبدی پور دراین باره اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های پژوهشگاه و رویکردهای جدید شبکه 3 سیما به مسائل معارفی و دینی، مذاکراتی صورت گرفت که بتوانیم از ظرفیت های پژوهشگاه در خدمت برنامه سازان شبکه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه در جلسه ای که برگزار شد به صورت تفصیلی ظرفیت های پژوهشگاه را هم در بعد پژوهشی و هم در بعد نیروی انسانی توضیح دادیم.

این پژوهشگر حوزه مطالعات دینی اضافه کرد: ما معتقدیم که برنامه های دینی باید از یک عقبه علمی و پژوهشی برخوردار باشند تا بتوانیم در برنامه های مناسبتی، براساس یک نقشه راه مسائل مهم حوزه جوانان را به شیوه ی نو و قابل فهم مطرح کنیم و بسترهایی را فراهم کنیم که بعضی از محصولات و تولیدات پژوهشگاه پس از تبدیل رسانه ای قابل استفاده برای نسل جوان فرهیخته باشد.

دکتر عبدی پور با اشاره به ظرفیت های انسانی پژوهشگاه متذکر شد: در حوزه نیروی انسانی هم ما ظرفیت های قابل توجه و کارشناسان ذبده ای داریم که با توجه به تخصص هایشان می توانند مباحث مختلف و موضوعات مورد بحث را در قالب ادبیات نوین عرضه کنند.

در ادامه این نشست جناب آقای میرحسینی مدیر محترم شبکه سوم سیما با استقبال از ظرفیت های پژوهشگاه، پیشنهاد ایجاد یک بانک اطلاعاتی از منابع و کارشناسان براساس تخصصهایشان و همچنین لیستی از موضوعات و مسائل مهم را برای استفاده در برنامه های شبکه 3 ارائه کرد.

جناب آقای میرحسینی با استقبال از ایده های نو و طرح های پژوهشگاه در حوزه رسانه، خواستار استفاده از این ظرفیت ها برای کلیه بخش های گفتگو، میزگرد، سریال ها و .... شد.

مدیر شبکه سوم  پیشنهاد استفاده از پژوهشگران ذبده پژوهشگاه در جلسات نقد و بررسی برنامه های مختلف شبکه سوم را داد و خواستار تشکیل اتاق فکر مشترک برای هرچه بهتر کردن برنامه های شبکه 3 سیما شد.

در پایان این جلسه قرار شد که پیش نویسی متناسب با ظرفیت های پژوهشگاه در اختیار مدیران شبکه 3 قرار گیرد و بعد براساس آن تفاهم نامه ای برای همکاری مشترک صورت بگیرد.

انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)