پژوهشکده اخلاق و معنویت نشست علمی برگزار کرد؛

معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): پژوهشکده اخلاق و معنویت در ادامه سلسله نشست های علمی همایش ملی گام دوم انقلاب، صبح روز پنج شنبه 11 مهرماه، نشست «معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی» را برگزار کرد.

: به گزارش خبرنگار ایسکا: پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت  با همکاری مرکز همکاری های بین المللِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، صبح روز پنج شنبه 11 مهر98، نشست علمی «معنویت و گام دوم انقلاب اسلامی؛ در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» را با ارائه حجت الاسلام دکتر هادی صادقی و حجت الاسلام دکتر مهدی علیزاده برگزار کرد.

در این نشست که از ساعت 10 تا 12 برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه و مشاور عالی دانشگاه علوم حدیث و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، رئیس پژوهکشده اخلاق و معنویت و معاونت  فضای مجازی، هنر و رسانۀ دفتر تبلیغات اسلامی، درباره موضوعاتی چون: آینده پژوهی معنویت (بررسی روندهای موجود و پیش‌بینی روندهای آینده)، چالش‌ها و موانع پیش‌روی معنویت گستری در جامعه ایران معاصر و اولویت سنجی مراکز و نهادهای جامعه در زمینه مداخله معنوی بحث خود را ارائه کردند.

 ابتدا دکتر هادی صادقی، معنویت را همه آن چیزهایی دانست که به روح انسانی مربوط است و ضمن تقسیم کلی معنویت به انواع و اقسام هفت گانه (معنویت تفننی، انفسی گرایی، دینی، توحیدی، اسلامی، شیعی و شیعیِ انقلابی)، با استناد و استفاده از آیات و روایات، به شرح و بسط هر یک از آن ها پرداخت.

در ادامه این نشست علمی، دکتر مهدی علیزاده، ضمن ارائه بحث درباره وضعیت فعلی معنویت ها، معنویت گرایی‌ها و نیز تغییرهای آن پرداخت و معنویت قدسی را سیرورت توحیدی انسان دانست.

وی در سخنان خود درباره دو موضوع عمده بحث کرد که یکی شامل وضعیت کنونی معنویت گرایی در دنیای معاصر، آینده معنویت گرایی  و مطالبات انسان امروز از معنویت بود و دیگری، تبیین بایسته های معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی.

دکتر علیزاده با اشاره به این که امروز ما در حال گذار از مرحله اول هستیم، ضمن پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گام اول را ظهور و تثبیت انقلاب برشمرد و گام دوم را بالندگی و توسعه عنوان کرد.

دبیری علمی این نشست، بر عهده حجت الاسلام دکتر احمد کوهی بود؛ این نشست که در سالن تالار امام مهدی (ع) پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده بود، با استقبال علاقه مندان به این مباحث و پوشش خبری خبرنگاران استانی، در ساعت 12 به کار خود پایان داد.

منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/7/11 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 1522 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1523
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما